מחקר מטריד

כמה שעות תצטרכו להמתין בחדר מיון?

מחקר חדש שנערך בקרב שבע בתי חולים ברחבי הארץ מצא כי יעילות הרופאים ובתי החולים במהלך הלילה נמוכה מאד בשל בעיות ארגוניות שמבזבזות את הזמן לרופאים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נזקקים לשירותי חדר המיון? הממצאים הבאים מלמדים כי חוץ ממקרה חירום קשה רוב הסיכויים שכדאי שתמתינו לבוקר: 80% מפעילות הרופאים במיון בשעות הלילה היא חסרת ערך; זמן ההמתנה הממוצע לרישום במיון הוא שעה וחצי, והזמן הממוצע לשחרור ממיון הוא 5 שעות.

מדובר בממצאים של חברת הייעוץ "תפן ישראל" שערכה מחקר ב־7 בתי חולים במרכז הארץ כדי ללמוד על פעילות הצוות הרפואי, זמני המתנה של מטופלים ושיעור ביטולי הניתוחים במחלקות השונות. מהמחקר שהתפרסם ב-ynet עולה כי 80% מפעילות הרופאים במיון בשעות הלילה היא חסרת ערך. כך גם 70% מפעילות האחיות ו־50% מפעילות כוח עזר.

על פי המחקר, למרות שנדמה שהרופאים במשמרת לילה עובדים סביב השעון, בפועל מתברר כי רוב זמן העבודה שלהם אינו אפקטיבי. הסיבה: הרופאים צריכים לעסוק במשימות שאינן רפואיות, כמו המתנה עד שחולה יחזור מבדיקה או ניסיונות לאתר את התיק הרפואי בהיעדר סיוע מקצועי שיקצר עבורם את התהליך או חיבור מערכות המידע לחדר המיון מה שימנע מהם את הצורך לחפש את התיק.

לדברי אנשי המחקר, בחלק מהמקרים אותו מטופל עבר תשאול על ידי שלושה אנשי צוות או שהוא נדרש להמתין לפענוח של בדיקה מה שגורם לבזבוז הזמן של הרופאים.

חוסר ערך בפעילות מתבטא גם בהמתנה ארוכה לסניטר שיעביר חולה ממקום למקום ולאחות שתבצע בדיקות או תיתן תרופות. כאמור, בכמה בתי חולים נמצא שמערכות המידע במיון ובטיפול נמרץ לא מקושרות למחלקות המקצועיות, וכתוצאה מכך הצוותים הרפואיים נאלצים להתרוצץ אחרי תיקים רפואיים או לבצע שוב בדיקות שכבר בוצעו למטופל.

על פי המחקר, זמן ההמתנה הממוצע לרישום ראשוני בחדר מיון הוא כ־90 דקות. זמן ההמתנה לשחרור מטופל ממיון (הביתה או למחלקת אשפוז) מוערך בממוצע בכ־5 שעות לפחות כמות זמן שהופכת את הביקור לסיוט של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר