לזכרו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל

בהוראת הגר"ח קנייבסקי: שורת עצרות חיזוק ברחבי הארץ

ההוראות של מרן שר התורה, עצרות החיזוק, המספידים, האדמו"רים שישתתפו וההתייעצות במעונו של הגר"ח קנייבסקי, עם הגר"ח מישקובסקי • המשא המרכזי: הגר"ג אדלשטיין • כל הפרטים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

לאחר ימי השבעה ובמהלך החודש הקרוב צפויים להיערך עצרות מספד וחיזוק בקהילות שונות ברחבי הארץ והעולם לזכותו ולעילוי נשמתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל.

ביום רביעי הקרוב צפויה להיערך עצרת מספד רבתי בהיכל ישיבת אורחות תורה בהשתתפותם של גדולי הדור מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין, הגר"ד לנדו, הגרב"ד פוברסקי, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"ה הירש, וכן גדולי האדמו"רים.

את המשא המרכזי יישא ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין והוא יועבר בשידור חי לכל הארץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש בעת ביקור התנחומים של האדמו"ר מבעלזא אצל בני מרן ראש הישיבה זצ"ל, הזמינו ראשי ומנהלי ישיבת אורחות תורה את האדמו"ר להשתתף בעצרת ואף לשאת דברי הספד והרבי הודיע כי ישקול זאת.

יצויין כי מדובר ב'זאת חנוכה' ובחסידות מתקיים באותן שעות טיש ולכן תיבדק האפשרות להשתתפות האדמו"ר.

עצרות חיזוק נוספות צפויות להתקיים ברשתות הכוללים "עטרת שלמה" ו"יששכר באוהליך" שעמדו בנשיאותו של מנהיג הדור זצ"ל וכן בכולל פוניבז', בהיכלי ישיבות מיר וחברון בירושלים ובשאר ערי הארץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום שישי האחרון שאל המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי האם לאור צוואתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל הינו יכול להספיד בעצרות חיזוק.

מרן שר התורה השיב לו שיעשה זאת משום שהמטרה הינה חיזוק כלל ישראל לצד העובדה שכולנו מחוייבים בכבודו של גדול הדור.

אמש שאל הגר"ח מישקובסקי את מרן הגר"ח קנייבסקי האם לצאת לדרוש בחו"ל לחזק את בני הקהילות היהודיות על רקע השבר הגדול והחלל העצום שנפער. מרן הורה לו באורח נדיר כי עליו לצאת לחוץ לארץ לחזק את הציבור.

בנוסף הורה מרן שר התורה לראשי כולל חזון איש לערוך עצרת חיזוק והתעוררות לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

כמו כן, החברותא של מרן זצ"ל, הרב משה יהודה שניידר, נכנס למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להתייעצות. מרן הגר"ח הורה לו להספיד ואמר לו כי "הצוואה מראה את גדלותו של גדול הדור, הכל ענווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר