החברה התחמקה מפיצויי פיטורים ותשלם מאות אלפי ש"ח

חברת רמפל, באמצעות בעליה רמי פלר, שניסו להתחמק מתשלום עמלות ופיצויים לעובדת, בטענת שווא של גניבת סוד מסחרי, תפצה במאות אלפי שקלים (משפט)

עו"ד עפר דקל | כיכר השבת |
פיטורים. אילסוטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי כתשע שנים של דיוניים ארוכים בבתי הדין לעבודה, עובדת, שעבדה במשך 6 שנים כאשת מכירות מוצלחת של חברת רמפל העוסקת בסחר בינלאומי, זכתה בתביעתה לתשלום פיצויי פיטורים ועמלות במאות אלפי שקלים.

רמפל ורמי פלר מטעמה, טענו כי העובדת התפטרה וזאת תוך גזלת סודות מסחריים במטרה להקים עסק מתחרה.

השופטת נטע רות מבית הדין לעבודה קבלה את טענת העובדת וקבעה כי העובדת פוטרה, וכי רמפל ניסתה למצוא דרך להביא לפיטוריה בלא שתחויב בתשלום פיצויי פיטורים. ובמילים של רמי פלר בשיחה שהתנהלה עם העובדת והוקלטה: "אני לא אוציא אותך עדיין כי אני מברר קודם עם העו"ד איך לעשות את זה שזה לא יחשב פיטורים."

עוד נקבע כי לרמפל אין סודות מסחריים, והעובדה שהעובדת העבירה מידע לדוא"ל האישי שלה, אינה מהווה של גזל סודות מסחריים, וקיבלה את טענת התובעת כי העברות דוא"ל אלו נועדו לתמוך בבוא היום בטענותיה באשר לסכומי העמלות שלא שולמו לה. השופטת קבעה שעדות העובדת מקובלת עליה כי היא מתיישבת עם מכלול הראיות ולכן לא מדובר בגזל סודות מסחריים.

לאור הנתונים שהעובדת הצליחה לחלץ מהחברה, בית המשפט חייב לשלם לעובדת, בנוסף לפיצויי פיטורים, רשימה של עמלות המגיעות לה ושלא שולמו לה. בסיכומו של דבר חויבה רמפל לשלם לעבודת כ- 430 אלף שקל ו- 15 אלף שקל בוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

עו"ד עפר דקל. צילום: קצנל דימאנט

רמפל שלא השלימה עם פסק הדין, הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה, באמצעות עוה"ד דר' יואב אסטרייכר ממשרד מיתר, ועוה"ד אהוד ויעל שילוני, אך ערעור זה נדחה ברובו המוחלט.

התיק היה אסור לפרסום לבקשת רמפל שטענה לקיומם של סודות מסחריים, אך הותר לפרסום לאחרונה בהחלטת השופטת נטע רות כי "בשים לב לקביעות שבפסק הדין של בית דין זה שלא קיבל את הטענה בנוגע לקיומם של סודות מסחריים ... ולאור פסיקתו של בית הדין הארצי לעבודה הרי שיש לקבל את הבקשה להסרת צו האיסור הפרסום ומחיקת הכיתוב בדלתיים סגורות."

  • ב"כ העובדת: עוה"ד שחר ולנר, עדי אמית ושגיא חיים לוריא, ממשרד אלטשולר – ולנר
  • ב"כ רמפל: עוה"ד דר' יואב אסטרייכר ממשרד מיתר, לקוורניק ושות', ואהוד ויעל שילוני

עורכי דין דיני עבודהלפסק הדין האיזורי לחץ כאן

הכותב: עו"ד עופר דקל עוסק בדיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר