מאחורי הקלעים

אושר בממשלה: 7% מהמשרות בשירות הציבורי - לחרדים

הממשלה אישרה כי 7 אחוז מהמשרות בשירות הציבורי ייעודו לחרדים בלבד. השר יריב לוין ניסה להכשיל את האישור, אך נכשל. לאחר אישור הממשלה פרצה מלחמת קרדיטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וגפני. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית, לאחר מאמצים רבים, כי שבעה אחוז מהמשרות בשירות הציבורי ייעודו לחרדים בלבד.

מטרת ההחלטה היא לעודד השתלבות חרדים במגזר הציבורי ולסייע לבני הציבור החרדי להשתלב בשוק התעסוקה. עד היום, אחוז החרדים במגזר הציבורי הינו נמוך ביותר כך שאינו משקף את מספרם האמיתי באוכלוסייה, זא בנוסף לכך שרבים שביקשו להתקבל לעבודות במגזר הציבורי הופלו על רקע היותם חרדים.

במהלך ישיבת הממשלה, כך נודע ל"כיכר השבת", הביע השר יריב לוין התנגדות ודרש שבתוך שבעת האחוזים תהיה העדפה נוספת לחרדים שעשו צבא.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההתנגדות של לוין היתה בשליחות נתניהו, זאת במטרה שלא יהיו הישגים נוספים לחרדים לאחר 'חוק המרכולים'. גורם בקואליציה מסביר כי "הם חוששים שיצטייר שהחרדים מקבלים הרבה וזה יבנה את לפיד".

השר דרעי התנגד בנחרצות לתיקון של לוין ואמר כי לא שייך להפלות חרדים שלא עשו צבא על פני אלו שעשו. בסופו של דבר הדרישה של לוין נפלה וההצעה אושרה.

כעת, עם אישור ההחלטה בממשלה, התגלתה מחלוקת חדשה על... הקרדיט.

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, מסר: "אני מאושר. הבטחתי זאת במערכת הבחירות והנה זה מקוים. עשינו היום מהלך היסטורי בממשלה ואישרנו החלטה דרמטית שתשפיע על חייהם של אלפי אקדמאים חרדים שעד היום התקשו להשתלב בשוק העבודה. מעתה יהיה להם קל יותר וזה יהיה טוב להם וטוב למשק הישראלי".

מנגד, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מסר כי "מדובר בתקנות מתבקשות שיובילו ליישום החוק שחוקקנו לאחרונה בנושא העדפה מתקנת לציבור החרדי. לאורך כל השנים לחמנו לאישור החוק הזה וכעת לאחר שלשמחתינו החוק אושר, הממשלה אישרה הבוקר את התקנות שיובילו ליישום החוק החשוב בפועל, כך שיתאפשר לחרדים רבים שמחפשים עבודה, סיכוי למצוא זאת בצורה ראויה".

כך או כך נראה כי החוק קודם ואושר בזכות מאמציהם של השניים, מי יותר ומי פחות, אך לא מן הנמנע כי יצוצו ח"כים נוספים שינסו לקחת לעצמם את הקרדיט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר