מכתב ניחומים

הנשיא ריבלין: "מרן הרב שטיינמן נשא את כל כובד הקיום של העם היהודי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר מכתב ניחומים לבני משפחתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. ל"כיכר השבת" נודע כי ברגע האחרון בוטל ביקור תנחומים של הנשיא • כל הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ריבלין אצל מרן הרב שטיינמן. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר היום (ראשון) מכתב ניחומים לבני משפחתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, שנפטר בשבוע שעבר והוא בן 104.

"מכובדי בני ובנות משפחתו של מרן הרב אהרן יהודה לייב שטינמן זצ"ל, יחד עם העם בישראל כולו, ברצוני לנחם אתכם באבלכם הכבד על מותו של הרב. על אף תחושת היתמות העמוקה של העם היהודי כולו, לכם, בני המשפחה הקרובה, ישנה תחושת יתמות כפולה ומכופלת", כותב נשיא המדינה במכתבו.

הנשיא ריבלין מתייחס לצוואה המטלטת וכותב כי "לצד צוואתו המרשימה ומלאת הענווה של הרב זצ"ל, בה ניסה לשלול את הכבוד והחשיבות להם היה ראוי, זכינו כולנו להיחשף לעוד ועוד דברי הספד וזיכרון שעוררו בנו את תחושת האובדן".

"דומני שאיננו יכולים להתייחס לפטירתו של הרב כאל אבידה של ציבור אחד בלבד. הרב שטיינמן נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי, והיה ענק תורני, מנהיג ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות", כותב ריבלין, "את עמדותיו הנחרצות ידע הרב זצ"ל להעביר ולתווך לכלל החברה הישראלית בנועם, ברכות ומתוך אהבה גדולה לכל אדם".

הנשיא מוסיף ומספר כי "בפגישתי האחרונה איתו זכיתי להתוודע לנצר ייחודי של היהדות הליטאית המפוארת - מתמיד עצום, גאון בתורה, טוב עין וטוב לב, עשיר בניסיון חיים ובא בימים. אדם שחכמתו הייתה שנייה רק לענוותנותו".

ריבלין מסיים את מכתבו וכותב כי "מורשתו תילמד מן הספרים הרבים שהותיר אחריו, ומדרכו – דרך של אמת ויושר צדק וצדקה, של יהדות שורשית ומעמיקה. תחושת היתמות בפטירתו של הרב שטינמן משותפת לכולנו, כמו גם התחושה שמורשתו תישאר חקוקה על לוח ליבנו לדור דור. תהא נשמתו של הרב צרורה בצרור החיים, ובבניין ציון וירושלים ננוחם כולנו".

בתוך כך, בימים האחרונים תיכננו בלשכת נשיא המדינה רובי רבלין ביקור תנחומים מיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל על מנת לנחם את בניו היושבים שבעה בביתו.

על פי התכנון המוקדם היה צפוי נשיא המדינה להגיע לביקור מיוחד גם בביתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זאת במסגרת הידוק הקשרים של נשיא המדינה מול הציבור החרדי והסיוע לעולם התורה.

יצויין כי הבקשה לקיום הביקור נשלחה אולם לא ברור האם אושרה. כך או כך הבוקר החליטו בלשכת הנשיא לבטל את הביקור זאת בשל שיקולי ביטחון וסידורי אבטחה נוקשים.

מקורבי הנשיא ריבלין ביקשו סביבה סטרילית והדבר לא התאפשר על רקע העובדה שאלפים מגיעים לבית לנחם את האבלים. הנשיא ריבלין שיגר במקום זאת מכתב תנחומים נרגש הממוען לבניו של מרן ראש הישיבה זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר