לוחמי מג"ב הדליקו נרות בביהכ"נ 'החורבה' • צפו

עשרות לוחמי מג"ב המשרתים בירושלים, ביניהם 40 לוחמים בודדים, הדליקו נר שישי של חנוכה באירוע מרגש בבית הכנסת החורבה, במעמד המשפחות השכולות, משפחת כהן, מלכא וגברייה • צפו (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


בבית הכנסת החורבה שברובע היהודי בירושלים, התכנסו אמש (ראשון) עשרות לוחמי משמר הגבול מגזרת ירושלים והעוטף, יחד עם 40 לוחמים בודדים שעלו ארצה ממדינות שונות בעולם והתגייסו למג"ב, להדלקת נר שישי של חנוכה עם משפחות השכולות.

האירוע נערך במעמד סגן מפקד מג"ב ירושלים, נצ"מ ג'יהאד חסן, המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', ראש ישיבת מרכז הרב, הגאון רבי יעקב שפירא, נשיא האקדמיה ללשון העברית, הפרופסור בר אשר ומכובדים נוספים לצד בני המשפחות השכולות משפחת כהן, משפחתה של הדר כהן ז"ל שנפלה בעת מילוי תפקידה בפיגוע שער שכם, משפחת מלכא, משפחתה של הדס מלכא ז"ל שנפלה בעת מילוי תפקידה בפיגוע שער שכם ומשפחת גברייה, משפחתו של סולומון גברייה שנפל בעת מילוי תפקידו בפיגוע בהר אדר.

את האירוע הפיקו במג"ב יחד עם עמותת גשר של זהב שהוקמה בהתנדבות על ידי עו"ד יהודה זירצקי לאחר שביתו נהרס במלחמת המפרץ לפני 26 שנים. מאז ועד היום העמותה פועלת למען העיר ירושלים והלוחמים הפועלים לאבטחתה. העמותה אף עוסקת בהקמת "בתים חמים" למען חיילים בודדים ובהעצמת ירושלים תוך חיבורה לתפוצות.

עו"ד זירצקי אמר באירוע כי "לוחמי משמר הגבול כמגיני ירושלים נבחרו כמוקד פעילות העמותה יחד עם החיבור לתפוצות".

במסגרת האירוע נבחרו שני לוחמים ממג"ב, בודדים מצרפת, להדליק יחד עם המשפחות השכולות את הנר השישי של חנוכה כשמשפחותיהם מדליקים בו זמנית חנוכייה בפריז שבצרפת והכל תוך שידור חי לבית הכנסת ולצרפת.

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר ירושלים אמר: "כראשון הפצועים של האינתיפאדה הראשונה והמשנה לראש העיר ירושלים אני מרגיש בטוח יותר כשמשמר הגבול מגן עלינו. באנו להדליק הערב יחד חנוכייה ובזה להפיץ את האור ולפרסם את הנס גם כשלפעמים חשוך בחוץ".

רב משמר הגבול, רפ"ק בועז גלעדי אמר בנאומו: "בית הכנסת נצבע היום בצבע הירוק, צבעם של לוחמי מגב שמגינים בשנים האחרונות על מדינת ישראל. אנחנו כאן, משפחות שכולות, לוחמים בודדים ומפקדים, בעיר העתיקה, מדליקים נר של אור שיאיר ללוחמים את דרכם ונר של תקווה ונחמה למשפחות שששכלו את ילדיהם למען ביטחונה של ירושלים והמדינה".

עופר כהן, אביה של הדר ז"ל אמר: "הדר ביתי הצעירה, לוחמת משמר הגבול, נפלה בדמי ימיה, בת 19 אביבים בלבד, אבל עמידתה האיתנה ויכולות הלחימה שלה הן שאובות מדורות של לוחמים ענקים בשרשרת הדורות היהודים. הדר במותה הצילה חיי רבים".

דוד מלכא, אביה של הדס ז"ל אמר: "אבא, אם אנחנו לא נגן על ירושלים לא תיהיה לנו מדינה אמרת לי הדס באחת השבתות, ואת הדס הגנת בגופך על ירושלים. הדס ביתי היקרה לוחמת. אני עומד כאן בעיר ירושלים שכל כך אהבת ומדליק נר שישי של חנוכה לזכרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר