ראשי ארגוני הפשע לדין

האישום: חיסלו - ותכננו רצח צעירה וסחר בגופתה

"צריך לפרק את עד המדינה טל קורקוס, לקפל אותו", הורה בהודעת וואטספ העבריין הבכיר ניב זגורי למתנקשים - שביצעו. תכנון מחריד אחר כשל. גם מיכאל מור על ספסל הנאשמים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנאשמים בבית המשפט, היום (צילום: רועי עידן, ynet)

בתום חקירה מסועפת במיוחד, חובקת עולם, הוגשו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום חמורים ביותר נגד העבריינים הבכירים ניב זגורי, מיכאל מור וכמה מ"חייליהם", באמצעות עד מדינה שגוייס בפרשה.

לזגורי, ראש ארגון הפשע מהדרום, מייחסת המדינה את תכנון חיסולו של עד המדינה טל קורקוס ואת הזמנת רצח עד התביעה אלישע סבח, ולמור, ראש ארגון הפשע מהצפון, מיוחסת אספקת המטען לחיסול זה. העבירות העיקרית הן ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, זו היתה השתלשלות הדברים: זגורי הועמד לדין בשנת 2007 בגין מסכת עבירות חמורות, כשעיקר הראיות נגדו נסמכו על עדות עד המדינה טל קורקוס, שהיה יד ימינו של זגורי - והעיד נגדו. בשל כך נשפט אז זגורי ל-7 שנות מאסר.

במהלך השנים 2011-12 הורשע אדם איטל, אחיו של אריק איטל (אחד הנאשמים כעת) בגין שני מקרי רצח כפול שביצע ועבירות נלוות ונדון לארבעה מאסרי עולם. מי שהיה עד תביעה נגדו הוא אלישע סבח, שאף הוביל לפענוח אחד ממקרי הרצח. גם ל', בתו של אלישע סבח, שימשה עדת תביעה נגד איטל בשני ההליכים שהתנהלו נגדו.

אחת מזירות הרצח (צילום: עידו ארז, ynet)

מאחר ו"בין זגורי לאחים אדם ואריק איטל היכרות רבת שנים על רקע פעילותם הפלילית המשותפת", כותבת הפרקליטות, ומאחר ו"בין זגורי למיכאל מור היה קיים קשר במסגרת הפשיעה המאורגנת, וגם לעד המדינה הנוכחי היתה היכרות רבת שנים עם מור וזגורי, החליטו עד המדינה ואיטל לגרום למותו של קורקוס באמצעות הנחת מטען ובו חומר נפץ בכמות גדולה מתחת לרכבו".

"ב-25 ביוני השנה החליטו איטל ועד המדינה לנסוע לביתו של מור על מנת לרכוש ממנו מטען ובו חומר נפץ בכמות גדולה, אשר בכוחו לגרום למותו של קורקוס. לצורך כך הצטייד עד המדינה ב-9,000 שקל. בשעה 23:30 באותו היום הגיע איטל לביתו של עד המדינה ואז נסעו השניים לביתו של מור ברמת גן".

"במסגרת הקשר ולשם קידומו, התקשר עד המדינה אל מור בוואטסאפ ותיאם עמו את הגעתו יחד עם איטל לביתו. עד המדינה ואיטל הגיעו לביתו של מור ב-1:00 בלילה. עד המדינה עדכן את מור בדבר כוונתו וכוונותיו של איטל לגרום למותו של קורקוס באמצעות הנחת מטען המורכב מכמות גדולה של חומר נפץ מתחת לרכבו של קורקוס".

פיצוץ רכבו של עד המדינה טל קורקוס (מתוך ynet)

"עד המדינה ביקש ממור למכור לו ולאיטל את המטען. מור קרא לאחיינו בן שלום ובנוכחות עד המדינה ואיטל הורה מור לבן שלום לתאם מיידית עם אנשי בצפון את אספקת המטען לעד המדינה ולאיטל תמורת 9,000 שקל. מיד לאחר מכן, בהתאם להנחייתו של מור, תיאם ראש ארגון הפשע את אספקת המטען לעד המדינה ולאיטל בחיפה".

"ב-26 ביוני השנה שוחחו עד המדינה ועדת המדינה. עד המדינה ביקש מעדת המדינה לוודא את הגעתו של קורקוס לדירתה בערב ולעדכן אותו בעניין. בסמוך לשעה 18:40 עדכנה עדת המדינה את עד המדינה כי קורקוס אישר את הגעתו לדירה בערב. בסמוך לשעה 21:40 הגיעו לדירה קורקוס ושחקנים נוספים. בשלב זה הצמיד איטל את מטען החבלה מתחת לרכבו של קורקוס בצד של הנהג. עדת המדינה עדכנה מעת לעת את עד המדינה על הנעשה בדירה".

"בסמוך לשעה 3:08 בלילה, עדכנה עדת המדינה את עד המדינה כי קורקוס עזב את הדירה. מיד לאחר מכן הבחינו עד המדינה ואיטל בקורקוס שנכנס לרכבו. איטל לחץ על הפעלת המטען באמצעות שלט וכתוצאה מכך נגרם פיצוץ עז של המטען והרכב עלה באש. קורקוס זעק 'אימא, אימא', אך בשל עוצמת הפיצוץ והלהבות לא עלה בידי עוברי אורח להושיט לו עזרה ולחלצו מהרכב הבוער. מיד לאחר מכן עדכן את המדינה את זגורי כי קורקוס נרצח לבקשתו".

ירי בתמונתו: סרטון האיומים ששוגר לקורקוס לפני הרצח (מתוך ynet)

אך בכך לא סתפקו העבריינים, לפי כתב האישום: "לאחר שחרורו של זגורי מהמאסר, הוא החליט לגרום למותם של העדים אלישע סבח ו-ל', שראה בהם אחראים להעמדתו ולהעמדת אדם איטל לדין. זגורי פנה לעד המדינה וביקש ממנו להיפגש עם אריק איטל. במהלך המפגש ביקש אריק איטל מעד המדינה להצטרף לקשר בינו לבין זגורי ולסייע להם לגרום למותו של סבח, כנקמה על עדותו ועדותה של ל' בבית המשפט נגד אדם איטל. במעמד זה קיימו השניים שיחת וידאו באמצעות אפליקציית וואטסאפ עם זגורי ולאחריה הסכים עד המדינה להצטרף לקשר".

"ב-6 באפריל השנה, לאחר תכנון מוקדם בין אריק איטל ועד המדינה, הרכיב אריק איטל על רכבו לוחית זיהוי הנושאת מספר רישוי שונה, נטל אקדח הטעון בתחמושת ואסף את עד המדינה בדרכו לנתניה. בסמוך לשעה 21:30, הגיעו אריק איטל ועד המדינה אל נתניה והחנו את הרכב בסמוך לבית העסק של סבח. מיד לאחר מכן, דרך אריק איטל את האקדח, חבש על ראשו קפוצ'ון, עטה על פניו 'חם צוואר', לבש כפפות, יצא מהרכב וצעד במהירות לעבר העסק של סבח. באותה העת עמד סבח בסמוך לדלפק המכירה החיצוני. אריק איטל התקרב למקום העסק, שלף את האקדח וירה מטווח קצר לעבר פלג גופו העליון וראשו של אלישע חמש יריות, שגרמו למותו של סבח".

"מיד לאחר מכן שב אריק איטל בריצה לרכב והוא ועד המדינה נמלטו מהמקום במהירות. בדרכו, בסמוך להרצליה, הטמין אריק איטל את האקדח שבו השתמש בתוך גרב מתחת לגשר וינגייט. מיד לאחר מכן החליף את הבגדים שלבש בעת ביצוע הרצח והשליך אותם יחד עם לוחית הזיהוי המשוכפלת לפח שכונתי. לאחר הרצח, חייג עד המדינה אל זגורי בשיחת וידאו וסימן לו כי הם ביצעו את הקשר על פי בקשתו. זגורי הביע סיפוק ובהמשך שלח לעד המדינה גם כתבות אודות הרצח".

מיכאל מור בבית המשפט (צילום: הרצל יוסף, yne)

בכתב האישום מתואר עוד, כיצד "ממש כמו ארגון טרור" כהגדרת הפרקליטות, הורה זגורי "לקפל את ל' לנהל משא ומתן מול רשויות האכיפה בנוגע לשחרור גופתה של ל' תמורת שחרורו של אדם איטל מהכלא".

לפי כתב האישום, אריק איטל אמר לאחר הרצח של קורקוס לזגורי: "אם מישהו שואל אתם לא יודעים איפה אני. זה למשטרה, אבל אם אנשים שואלים, חזרתי לאוקראינה". ב-1 בספטמבר השנה ביקר עורך דין את עד המדינה במקום מעצרו ומסר לו: "ניבי אוהב אותך".

הפרקליטות הדגישה בפני בית המשפט, כי עדים רבים שנחקרו "קפאו" וסירבו לשתף פעולה כשהוזכרו שמותיהם של זגורי ומור, כשהם מסבירים לחוקרים שהם מפחדים למסור עדות: "הנאשמים לימדו על מידת מעורבותם בעולם הפשע הישראלי האלים, על קשריהם וכישוריהם בכל הקשור להשגת והחזקת כלי נשק חם ותפעולם בצורה קטלנית שמטרתה קיפוח חיי אדם. האכזריות במעשי הנאשמים, נועדה להעברת מסר חד וברור בעולם הפשע הישראלי, כי דינם של עדים המשתפים פעולה עם המשטרה הוא מוות אכזרי".

עו"ד יוחאי, סנגורו של איטל, מסר בתגובה, כי המדינה הציעה למרשו להיות עד מדינה בתמורה לראיות מזכות בתיקים של אחיו אדם: "אנחנו נבקש את כל החומרים בתיק, מדובר בהתנהלות פסולה", הוסיף הפרקליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר