אנטנה מאיימת

תושבי חפציבה מתלוננים: "קרינה מסוכנת"

תושבי שכונת חפציבה שבבית שמש הופתעו לגלות כי בקרבת בתיהם הוקמה אנטנה שלטענתם מסכנת את בריאותם ובריאות ילדיהם. לטענת הרשויות המרחק לבתים חוקי (בארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

אנטנה שהוקמה בסמוך לשכונת חפציבה בבית שמש גורמת לסערה. לטענת התושבים, קרבתה של האנטנה חריגה מאוד - רק כמאה מטרים - לבנייני המגורים בשכונה, ובכך מהוות סכנה מיידית לאלפי התושבים.

מדובר באנטנה של אחת מחברות התקשורת הגדולות בתחום התקשורת שקיבלה את כל האישורים הנדרשים מהגורמים הרלוונטיים ואשר הוקמה על שטחה של המועצה האזורית 'מטה יהודה' במושב נחם הממוקמת סמוך לשכונת חפציבה - בית שמש.

לטענת התושבים: "אין מקום למפגע המסכן את שלום בריאותנו ובריאות ילדינו. לצערנו הרב, לתושבי השכונה אף לא הייתה אפשרות להתנגד להקמת האנטנה מאחר והיא הוקמה במחטף בין לילה וללא ידיעת תושבי השכונה".

"האנטנה הוקמה על קרקע של מטה יהודה, עבור המושבים זנוח ונחם, אך תושבי המושבים התנגדו שהאנטנה תהיה סמוכה אליכם, ולכן שכונת חפציבה בבית שמש נהפכה להיות הקורבן מבלי לשאול את התושבים אף שהאנטנה בריחוק של כמאה מטר בלבד מבתי התושבים".

האנטנה, שעדיין לא הופעלה מתוכננת להתחיל לפעול בקרוב. תושבי השכונה בהוראת הרבנים הקימו 'ועד תושבי חפציבה' אשר יפעל מול הגורמים הרלוונטים לסילוק המטרד במהרה.

"איך אני אמורה להשכיב את הילדים שלי לישון בלילה בידיעה כי קרינה מסוכנת נמצאת במרחק של מאה מטר מחלון חדר השינה של ילדיי. איך אני יכולה לשחק עם ילדיי בגינה בידיעה כי הם חשופים לקרינה מסוכנת?" סיפרה אמא דואגת תושבת השכונה בשיחה עם "כיכר השבת".

תגובת מועצה אזורית מטה יהודה: "צוות הוועדה בדק את תיק הרישוי הנדון, ונמצא כי הבקשה להתיר פורסמה כדין, לא היו התנגדויות, ניתנה החלטה של ועדת המשנה כולל רשימת תנאים להוצאת ההיתר. התנאים להוצאת ההיתר קוימו כולם, ויצא היתר בניה. מבדיקת הפיקוח עולה כי העבודות שנעשו עד כה אינן חורגות מההיתר".

תגובת המשרד לאיכות הסביבה: "לאחר שנבדק ונמצא כי רמות החשיפה לקרינה הצפויות בשכונת המגורים "חפציבה" – בית שמש יהיו נמוכות באופן משמעותי מהספים המומלצים, אף במקרים לא סבירים בהם יופעל מלוא ההספק מהאנטנה, אישר המשרד להגנת הסביבה את הקמת מוקד השידור. במידה ויימצא כי רמת החשיפה לקרינה תחרוג, המשרד יפעל לסילוק האנטנה.

המשרד להגנת הסביבה מפעיל מערכת לפיקוח רציף המודדת בכל רגע נתון את הספקי השידור של מוקדי השידור הפרוסים בארץ, ומפקח באופן שוטף על רמות החשיפה ממוקדי השידור. בנוסף לכך, המשרד להגנת הסביבה את החברות לבצע בדיקה שנתית סביב כל מוקד שידור ולהעבירה לצורך פיקוח ובקרה.

לצורך הקמה והפעלת מוקדי שידור נדרשים היתרי הקמה והפעלה מהמשרד להגנת הסביבה. בהיתרים נקבעים תנאים המחייבים כי מוקד השידור לא יגרום לחשיפה העולה על עשירית מסף החשיפה הבריאותי אשר נקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) כבלתי מזיק לכלל האוכלוסייה באזורים המאוכלסים בסביבתו".

מעיריית בית שמש לא התקבלה תגובה עד לעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר