בשל החשש להסלמה

פנס רצה מסיבת עיתונאים בכותל; הרב רבינוביץ' התנגד

סגן נשיא ארה"ב יגיע ביום רביעי לביקור מדיני בירושלים ויבקר בכותל המערבי. על פי הדיווח דחה רב הכותל את הבקשה האמריקאית לקיים במקום מסיבת עיתונאים רשמית (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הצפוי להגיע לישראל ביום רביעי רצה לקיים מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל המערבי במהלך ביקורו במקום באך בקשתו נדחתה, כך דווח הערב בחדשות 10. על פי הדיווח שלושה גורמים בכירים שמעורים בסוגיה אמרו כי הסיבה לביטולה של מסיבת העיתונאים - התנגדותו של הרב רבינוביץ'.

פנס צפוי לנחות בישראל ביום רביעי בערב, לצאת מנתב"ג מיד לכותל המערבי ולהגיע לשם בסביבות השעה תשע בערב. לטוענת הדיווח הוועדה שמארגנת את ביקורו של סגן הנשיא ביררה אם הוא יוכל לקיים מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל או במנהרות הכותל עבור הכתבים האמריקנים שמלווים אותו.

רב הכותל שמואל רבינוביץ' דחה את הבקשה והבהיר לדיפלומטים האמריקנים כי מדובר באתר דתי קדוש ולכן לא יהיה מכובד לקיים במקום מסיבת עיתונאים. על פי הדיווח הרב חשש כי מסיבת העיתונאים במקום תביא להסלמה ואולי תגרום לחידוש המהומות באזור.

האמריקנים קיבלו את הדברים וכעת הם מחפשים מקום סמוך אחר למסיבת העיתונאים הסמלית שתהיה זו הראשונה של בכיר אמריקאי בבירה ירושלים.

ביקורו של פנס בכותל המערבי הפך למוקד מתיחות בעקבות הכרזת טראמפ בנושא ירושלים ועוד יותר מכך בעקבות תדרוך לכתבים שקיימו בכירים בבית הלבן במהלך סוף השבוע ובו אמרו כי ממשל טראמפ סבור כי הכותל המערבי יישאר תחת ריבונות ישראל בכל הסכם שלום עתידי עם הפלסטינים.

הבכיר בבית הלבן ציין כי פנס יבקר בכותל המערבי ביום רביעי הקרוב לא כאדם פרטי אלא כסגן נשיא ארה"ב מה שהופך את הביקור למשמעותי. "איננו יכולים לדמיין שום מצב בו הכותל המערבי לא יהיה חלק מישראל", אמר הבכיר בבית הלבן. "אבל כמו שהנשיא טראמפ אמר הגבולות המדויקים של הריבונות הישראלית יהיו צריכים להיקבע במו"מ על הסדר קבע עם הפלסטינים".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "מתקיימים דיונים עם צוותו של סגן הנשיא לגבי מאפייני הביקור שלו בכותל ולא נתייחס בתקשורת לתכני דיונים אלה".

בכיר בבית הלבן אמר בתגובה: "מעולם לא תכננו מסיבת עיתונאים בכותל המערבי ולא הגשנו בקשה כזו. ייתכן שחל בלבול לאור העובדה שהמשלחת המקדימה שלנו התעניינה היכן יש מקום מתאים עבור סגן הנשיא לקיים תדרוך לכתבים שמלווים אותו לאחר הביקור בכותל. מעולם לא הייתה תכנית לקיים זאת באתר הקדוש".

הפרסום גם הביא לביקורת כנגד הרב רבינוביץ'. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיב לפרסום בחשבון הטוויטר שלו: "אם זה נכון אני קורא לראש הממשלה נתניהו להתערב באופן מידי ולאפשר את קיום מסיבת העיתונאים בכותל. בכל הכבוד לרב הכותל, ויש לי הרבה כזה, הוא לא אמור לקבל החלטות בנושאים כאלה ובסדר גודל כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר