הסרטון המשפיל

הנערה הפלסטינית שהכתה חיילים נעצרה • צפו

עהאד תמימי, אחת הנערות שנראתה מכה חיילי צה"ל בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה גדולה, נעצרה הלילה בידי כוחות הביטחון • צפו במעצרה של התוקפת (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תמימי מימין, מכה את החייל (צילום: מתוך הסרטון)

לאחר הסרטון המסעיר: הלילה (שלישי) עצרו כוחות צה"ל ומג"ב את עאהד תמימי, תושבת נבי צאלח, בחשד לתקיפת קצין וחייל צה"ל, והיא הועברה לחקירת כוחות הביטחון.

הפלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי צלאח במהלכה יידו כ-200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה"ל.

תמימי היא אחת משתי הנערות הפלסטיניות שתועדו מתגרות בחיילים ומכות אותם בכפר הפלסטיני נבי סאלח. בסרטון, שצולם בעת קיום ההפגנה השבועית בכפר ביום שישי האחרון, נראים החיילים כשהם שומרים על איפוק רב לנוכח האלימות וההשפלות של הנערות הפלסטיניות. התיעוד עורר סערה גדולה מאד ברשתות החברתיות בישראל לנוכח חוסר האונים של החיילים.

על פי דובר צה"ל, במהלך הפרת הסדר, נכנסו מספר פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים בהסכמת המשפחה. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת. בהמשך, יצאו מספר פלסטיניות אל החיילים במטרה ליצור פרובוקציה.

אביה של הנערה, באסם תמימי דיווח על המעצר בזמן אמת: "כוחות צה"ל פשטו על הבית שלי ועצרו את בתי בעקבות המתקפה של התקשורת הישראלית נגדה. הם גנבו את הטלפונים, המצלמות והמחשבים הניידים שלנו ובמהלך החיפוש הכו את אשתי ואת ילדיי. שחררו את עאהד תמימי!", כך כתב תמימי בדף הפייסבוק שלו.

עאהד תמימי היא בתו של אחד הפעילים הבולטים של הכפר נבי סאלח שמקדם בין היתר את ההפגנות השבועיות בכפר. זו אינה הפעם הראשונה שבה אחד מבני המשפחה הזאת מתועדים כשהם מתגרים בחיילים. לפני כמה שנים תועדה עאהד תמימי כשהיא נושכת חייל אשר שהגיע לעצור את אח שלה במהלך עימותים שפרצו במקום במסגרת ההפגנות השבועיות בכפר. במקרה אחר היא תועדה כשהיא צועקת וצורחת על איש כוחות הביטחון במהלך הפגנה ומנסה להוציאו משלוותו.

מתחקיר ראשוני שקיים מפקד גדוד "רותם" על האירוע הנוכחי עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. מהתחקיר עולה כי מפקד הכוח, לו נתון שיקול הדעת המבצעי, פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות, אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח, מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית והן בשל העובדה כי ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר