מזון בריא בישיבות

יעקב מרגי נגד גפני ואשר: "הם אטומים"

במהלך דיון בוועדת החינוך על תקנות המזון הבריא, תקף ח"כ יעקב מרגי את הח"כים משה גפני ויעקב אשר ואמר כי האטימות שלהם מונעת את אישור התקנות (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרגי, אשר וגפני (צילום: הדס פרוש ומרים אלסטר - פלאש 90)

ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי ציינה היום (שלישי) את יום הסוכרת הבין-לאומי בדיון שהוקדש לתקנות המזון הבריא שטרם הובאו לאישור מחדש של הוועדה. במהלך הדיון תקף מרגי את ח"כ משה גפני ויעקב אשר המעכבים את אישור תקנות המזון ואומר כי האטימות שלהם מונעת את אישור התקנות וכי הם יצטרכו לתת הסברים מדוע את מזניחים את החברה שלהם.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי קרא לשר החינוך לפתור את "הסוגיה המבישה" כלשונו של דחיית אישור התקנות המפקחות על איכות המזון במוסדות חינוך, או לחלופין להניח על שולחן הוועדה תקנות חדשות המחריגות את הישיבות הקטנות.

כזכור, תקנות הפיקוח על איכות המזון במוסדות חינוך טרם אושרו בוועדת החינוך של הכנסת בשל רביזיה שהגיש ח"כ יעקב אשר, שטען כי התקנות יגרמו לעלייה במחירי המזון המוגש לתלמידים ומי שיישאו בעלויות יהיו בסופו של דבר ההורים.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר הבוקר בישיבת ועדת החינוך כי "ח"כ יעקב אשר ממפלגתו של גפני יכול לדאוג לשיפוי העלויות באופן שלא יושתו על ההורים, אבל הכי קל לו לתקוע רביזיה המעכבת את הפיקוח על מכירת מזון בריא בכל מערכת החינוך. אם ח"כ גפני ירצה הוא יכול להצעיד בטור את כל צמרת משרד החינוך והאוצר, אבל האטימות תוקעת את אישור התקנות בוועדה. אני קורא להעביר את התקנות גם במחיר החרגה של הישיבות הקטנות כפי שדורש ח"כ אשר".

מרגי הוסיף ותקף את גפני ואשר: "שחברי הכנסת שעשו את המהלך, יתנו הסברים לכך שהם מזניחים את האוכלוסייה שלהם".

היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד מירב ישראלי הבהירה כי כל תקנות חדשות שיגיעו לוועדה יבחנו מחדש בהתאם לעיקרון השוויון.

ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה: "אני מתפלא מאד על דבריו של ח"כ מרגי, כשאני מדבר עמו בנושא תקנות המזון הוא אומר לי אני תומך בדרישתך, וכשהוא מכנס את ועדת החינוך בנוכחות הפקידים ולעין המצלמות הוא מאשים אותי ואת הרב גפני שאנו אמורים להביא תקציב למוסדות החרדים, אז בשביל מה הוא יו"ר ועדת החינוך? כמו שבנט כשר חינוך דואג למוסדות שלו בתקציב נוסף מאגף לחינוך התיישבותי לצורך סבסוד המזון והפנימיה מעבר לתקציב השוטף, מצופה שח"כ הרב מרגי במעמדו כיו"ר ועדת החינוך ידרוש ממשרד החינוך להוסיף תקציב גם לישיבות הקטנות שהוא אמור לייצג ולא יבחר לתקוף אותנו נציגי הציבור החרדי על חשבון מנהלי המוסדות וההורים ולירות בתוך הנגמ"ש. עד שהעוול הזה לא יתוקן, לא אוריד את הרביזיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר