כך הפכה החברה 4 סנט ל-10 מיליון שקלים

תרגיל מחוכם של חברת אפולו פאוור בו הוצג ניסוי אותו ביצעה החברה לכריית מטבעות ווירטואלים באמצעות אנרגיה סולרית העלה את ערך החברה ב-30% למרות הניסוי הקטן (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שיגעון המטבעות הווירטואליים והעלייה האדירה בערך הביטקוין בחודשים האחרונים גורם ל"בהלת זהב" בקרב המשקיעים ויש כאלה שיודעים לנצל זאת היטב. אתמול (ב') דיווחה החברה הבורסאית הטרייה אפולו פאוור, שהחלה לפעול בבורסה רק לפני חודשיים ונסחרה לפי שווי נמוך יחסית של 41 מיליון שקל, כי ביצעה ניסוי שבו השתמשה במערכת הסולארית שפיתחה כדי לכרות מטבעות ווירטואליים.

הניסוי המפתיע הזה של החברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לאנרגיה סולארית – שלא היה לו זכר בדיווחים קודמים של החברה – הספיק לה כדי למהר ולהגיש שלשום בקשה לרישום פטנט. גם המשקיעים התלהבו מהרעיון – והמניה זינקה אתמול במסחר ב־31% לשווי של 52 מיליון שקל.

לפי החברה, במהלך הניסוי בוצעה כריית מטבע וירטואלי מסוג את'ר באמצעות המערכת, והניסוי הוכיח היתכנות לניצול האנרגיה המיוצרת על ידי המערכת לשם כריית מטבעות וירטואליים באמצעות הפעלת מחשב כרייה בהספק נמוך.

לפי החברה, הניסוי עבר אימות של מהנדס בכיר בעל ניסיון של יותר מחמש שנים בפיתוח חומרה ייעודית לכריית מטבעות. לכאורה, הרעיון של החברה הוא למכור למי שרוכש ממנה את המערכת שנועדה להוות תחליף לחשמל במקומות שבו אין נגישות לחשמל, ומעבר לשימוש שלה כחלופה לחשמל היא יכולה לשמש אותו גם לכריית מטבעות שערכן עולה מידי יום.

על פניו נשמע הרעיון מבטיח. אלא שהתעמקות בנתונים על ידי 'כלכליסט חשפה כי ככל הנראה מדובר ברעיון חדש של החברה, כזה שעוד לא הספיק להבשיל לכדי פעילות משתלמת.

בדיווח המשלים של אפולו נחשפה העובדה כי ההספק שיצרה המערכת הסולארית בניסוי הספציפי "אינו מאפשרת כריה של ביטקוין". הדיווח חושף פורמלית כי הניסוי בוצע רק ביום שישי האחרון, זאת על ידי צוות בהשתתפות תומר הירשפלד, מהנדס אלקטרוניקה בעל ניסיון בפיתוח חומרה ותוכנה ייעודיות לכריית מטבעות. לפי הדיווח מערכת הכרייה עבדה בניסוי למשך כ־30 דקות באמצעות אנרגיית חשמל שסיפקה לה המערכת הסולארית בלבד וייצרה כ־18 מגה־האש, שלמועד הניסוי היה שווה ערך ל־0.00054 את'ר – שערכם היה 4 סנט ארה"ב בלבד".

בדיווח נכתב כי "על בסיס נתוני הניסוי, שאינם אופטימליים הן מבחינת ההספק של המערכת הסולארית והן מבחינת כוח החישוב של מערכת הכרייה, ושאינם מתחשבים בעלייה אפשרית של שער האת'ר מול הדולר, ניתן לכרות באמצעות המערכת הסולארית את'ר בכמות שוות ערך לכ־0.35 דולר ארה"ב ליום עבודה – וכ־130 דולר ארה"ב בשנה סכום מגוחך שרחוק מלהיות משתלם.

במהלך הניסוי בדק המהנדס את צריכת החשמל של מערכת הכרייה ווידא כי מתבצעת כרייה בפועל של את'ר". החברה אף חושפת כי הרכיב המובנה לכריית מטבעות וירטואליים שאת שילובו במערכת הסולארית בוחנת החברה יוסיף עלות למערכת ששיעורה אינו ידוע. עוד נכתב כי החברה בוחנת כמה מודלים עסקיים ליישום בנוגע למערכת", כלומר, בכלל לא ברור שמערכת כזו תהיה זולה מ"ההכנסה" שלה כ"כורת מטבעות ווירטואליים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר