צפו במהומה

"נשות הכותל" התלוננו: מתפללות תקפו אותנו

בעת הפרובוקציה החודשית של "נשות הכותל", הן הופרעו בשריקות מחרישות אוזניים מצד נערות שבאו להתפלל בכותל המערבי וניסו לסלק ממנו את הרפורמיות • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד המהומה (צילום: מתוך "נשות הכותל" ביוטיוב)

מנכ"לית עמותת ''נשות הכותל' וה"חזנית" מטעמן, הגישו היום (שלישי) תלונה בתחנת הקישלה של המשטרה, לפיה בעת "תפילתן" בכותל המערבי הן הותקפו בידי מתפללות אורתודוקסיות.

לדברי "נשות הכותל", ''200 הנשים שהגיעו הבוקר לתפילה נאלצו להתמודד עם אלימות גוברת מצד מפגינות שהגיעו למקום, ביניהן נערות וילדות בכיסויי פנים, שירקו על המתפללות, צרחו בקולי קולות ושרקו כדי להפריע לתפילה. שוטרים שהיו במקום עמדו מן הצד ולא עשו דבר".

לזלי זקס, המנכ"לית, טוענת כי ישנה עלייה ברמת האלימות נגדן, עם "מעבר מאלימות מילולית ושריקות, ליריקות, אלימות ותקיפה פיזית".

עו"ד ריקי שפירא-רוזנברג, היועצת המשפטית שלהן, הוסיפה כי "פורעות החוק פוגעות בסדר הציבורי וברגשות המתפללות ומונעות מהן במכוון את הזכות לחופש פולחן - תוך ביזוי קדושת המקום".

כידוע, קבוצה זו שמה לה למטרה לקיים בכותל המערבי, בעיקר בראשי חודשים, טקסים שונים שעצם עריכתם בשריד בית מקדשנו מהווה פגיעה בוטה ברגשות המתפללים, כשיותר מפעם אחת אף ביזו ספר תורה כשהחביאו אותו בין בגדיהן.

בג"ץ כצפוי נעתר לפני מספר חודשים לפנייתן, ואסר על רב הכותל ואנשיו לבצע חיפוש על גופו כדי למנוע הכנסת חפצים שיוסיפו לחילול המקום, כמו כן, הוא דרש מהמדינה תשובות בדבר העובדה כי הוקפא "מתווה הכותל" שהיה עשוי להסדיר את מעמד "נשות הכותל" האלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר