הארכת המסלול האנונימי בנוהל הגילוי מרצון עד סוף 2018? לא באמת!

רשות המסים האריכה את המסלול האנונימי במסגרתו רשאי נישום לפנות לרשות המיסים במסגרת אנונימית עד הגעה להסדר שומה. אז מדוע לא לחכות עד סוף 2018? (כלכלה)

ד"ר עו"ד אריה ליבוביץ (באדיבות המצלם)

אתמול ה-12 לדצמבר 2017 הודיעה רשות המיסים כי היא מאריכה את נוהל הגילוי מרצון הקיים עד סוף 2019, כאשר – האריכה הרשות עד סוף 2018 משמע 31.12.18.

(כזכור המסלול האנונימי הינו פרי המלצה של משרדינו במסגרת נייר עמדה לשר האוצר ולוועדת הכלכלה בכנסת, המלצות אלו נדחו על ידי רשות המיסים, אשר אימצה את המלצות משרדינו רק לאחר כישלון הנוהל בו בחרה בתחילה – לנייר העמדה ראו: http://www.atax.co.il/index.aspx?id=6788).

אז מי צריך גילוי מרצון?

כל מי שיש לו חשבון בחו"ל הכנסה בחו"ל נכס בחו"ל והוא לא דיווח עליהם בארץ (אפילו אם יש לו הפסדים), גם מי שהרוויח בארץ הכנסות עליהם היה חייב בדיווח – אך לא דיווח – לדוגמא הכנסות משכר דירה שעוברות את תקרת הפטור, שימוש בחשבוניות פיקטיביות, אשר טרם נתפס ועוד.

מדוע לא לחכות עד סוף 2018?

למעשה הפרסום על תום המסלול האנונימי רק ב-31.12.18 מוביל את הנישומים השומעים עליו לטעות קריטית. בהפועל גילוי מרצון ניתן לבצע רק במקרה בו לרשות המיסים אין מידע על החשבון, נכס, הכנסה המגולים – אלא שבספטמבר 2018 מתחילה ישראל לבצע בפועל העברה וקבלה של מידע במסגרת אמנת המס לחילופי מידע אוטומטיים (אמנת ה-CRSׂ) ממרבית מדינות העולם המערבי – מעבר לזה כבר כיום מקבלת מדינת ישראל מידע מארה"ב במסגרת הסכם ה-FATCA, כאשר במהלך החודשים והשנים עובר יותר ויותר מידע, וככל שלחשבונות, יש יותר ויותר סממנים של נגיעה זרה (מס' טלפון, כתובת, דרכון וכדומה שאינם מהמדינה בה מצוי החשבון ועוד כהנה וכהנה) ויותר מידע יועבר לישראל ממדינות זרות.

מעבר לאמור גם בכדי לגשת לרשות המיסים צריך לבצע עבודת הכנה ואיסוף חומר שנעה בין חודשיים לפעמים גם חמישה חודשים, המשמעות הינה שככל שהזמן עובר עד לפניה הראשונית, יש סיכוי שמידע הנוגע אליכם יועבר לרשות המיסים ואז למעשה לא תוכלו ליהנות מן ההטבות הכלולות במסגרת הליך הגילוי מרצון ובפרט ההליך האנונימי.

אולי אפשר פשוט לסגור את חשבון הבנק שלי בחו"ל וכך לא ידעו עליו?

הרעיון לסגור את חשבון הבנק וכך המידע הכלול בו אולי לא יועבר לרשות המיסים בישראל היה נכון לכל היותר עד סוף שנת 2014, מאז מרבית הבנקים שומרים את המידע לצורך חילופי המידע האוטומטיים, על אף שבפועל לא ניתן לדעת אם המידע שיועבר יהיה רק החל משנת 2017 או גם לפני כן.

מכל מקום, כך או כך, הרעיון לסגור היום את החשבון בבנק, כבר אינו יעיל. המידע על חשבון זה יועבר במסגרת חילופי המידע האוטומטיים בין המדינות.

מי מייצג אותי בבקשה לגילוי מרצון במסלול אנונימי?

למעשה מומלץ, לפנות לעורך דין העוסק בתחום, על מנת שיסייע בידכם בעריכת הבקשה וניהול המשא ומתן מול רשות המיסים. חשוב לזכור !! כי פניה לרואה חשבון או יועץ מס (מבלי לפגוע ביכולתם המקצועית) מעמידה אתכם בסיכון של חקירה פלילית. היחיד לו קיים חיסיון על המידע (כאשר החיסיון למעשה שייך ללקוח עצמו) הינו עורך דין. במקרה בו הפניה מנוהלת על ידי רואה חשבון או יועץ מס, לא מן הנמנע, כי ברשות המיסים ישאלו שאלות בנוגע לזהות הלקוח – שאלות מעין אלו מותר לפקיד השומה ורואה החשבון או יועץ המס יהיה מחויב לענות.

הכותב: ד"ר אריה ליבוביץ, עו"ד ונוטריון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר