נערך לסיום החקירות

נתניהו בנאום תקיף: "רוב המלצות המשטרה הולכות לפח"

"יהיו המלצות, אז מה?" תהה ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא מול חברי ליכוד. רה"מ ציטט את דברי הנשיא ריבלין לאחר שהוגשו המלצות נגדו, ונענה בקריאות 'בוז' מקרב הקהל. תיעוד (בארץ)

(צילום: מוטי קמחי / ynet. וידאו: אסף מגל / ynet)

שעתיים בלבד לאחר נאומו בחידון התנ"ך שנקטע במחאה של מפגינים, נשא הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום תוקפני במהלך אירוע הרמת כוסית של מפלגתו, הליכוד, בכפר המכבייה, והתייחס לחקירות שמתנהלות נגדו, כמו גם להפגנות נגד השחיתות.

"המכפישים בכיכרות ובמהדורות ינסו לנפח את הבלון הזה לפני שיוצא ממנו כל האוויר" טען נתניהו. "עכשיו הם מנסים לבנות מתח, 'מה יהיה עם ההמלצות?'. אז אני הולך לעשות לכם ספוילר: בעוד שבועות בודדים יישבו באולפני הטלויזיה כתבים ופרשנים והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות: 'המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד, מן החמורות שידעה המדינה'" עקץ נתניהו.

"אתם בטח שואלים את עצמכם איך אני יודע את זה" הוסיף, "כבר בינואר לפני כמעט שנה הודלף ש'המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו'. יש עיתונות טובה, הם ידעו כבר לפני שנה, רק כמה ימים אחרי שנפתחה החקירה. יש לי שאלה, בשביל מה היה צריך עוד חמש חקירות? בשביל מה היה צריך עוד שנה? בזבוז זמן, בזבוז כספי ציבור".

"אז יהיו המלצות, אז מה" אמר נתניהו מול תומכיו, "הנה עובדה שספק אם אתם, או הציבור, יודע. רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום. יותר מ-60% מהמלצות המשטרה מושלכות לפח. יותר מ-60% לא מגיעות לכתב אישום. מדובר בהמלצות על אלפי אזרחים מן השורה ובאינספור אנשי ציבור, שרים, חברי כנסת. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום".

"אבל בינתיים קורה משהו", המשיך ראש הממשלה, "בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים. שופכים את דמם, פוגעים בשמם הטוב. אחד מאישי הציבור הללו סיפר על החוויה הקשה הזאת. נפתחה נגדו חקירה והמשטרה המליצה להגיש כתב אישום. בסוף, אחרי שנים, היועץ המשפטי לממשלה זרק את המלצת המשטרה לפח וסגר את התיק".

"אותו איש אמר כך: 'מי יחזיר לי ולמשפחתי שלוש שנים וחצי קשות שלקחו לי? לראשונה בחיי חשתי את הסיטואציה שבה עומד איש ציבור חשוף. ללא יכולת להגן על שמו הטוב'. רבותיי, מי שאומר את זה מכהן כנשיא המדינה כיום" אמר נתניהו לאחר שציטט מדבריו בעבר של הנשיא ראובן ריבלין. למשמע אזכורו של ריבלין, פתחו תומכיו של נתניהו בקריאות "בוז".

"מי זוכר בכלל את ההמלצות הללו נגדו?" המשיך נתניהו, "אז היו המלצות. המלצות דומות לאלה ניתנו על אינספור אנשי ציבור, וברוב המקרים גם נגמרו בלא כלום. ואני מבטיח לכם, כך יקרה גם הפעם. גם ההמלצות הללו יושלכו הצידה, ואני אומר את זה מסיבה פשוטה: כי לא היה כלום. בסוף, האוויר החם הזה ייצא גם מהבלון הזה. עכשיו כמובן שאת המפגינים ברוטשילד במימון הקרן החדשה כל זה לא מעניין בכלל".

בתגובה לנאום נתניהו, אמרו בכירים במשטרה כי "ככל הנראה נתניהו מכוון את דבריו ליועץ המשפטי לממשלה כי הוא יודע מה יש בתיק". לדבריהם, נאומו "מוזר מאוד", ולהערכתם פרשת המתנות תהפוך לפרשת שוחד.

מנכ"ל הקרן החדשה לישראל מיקי גיצין הגיב לטענה כי הקרן מממנת את ההפגנות נגד נתניהו ואמר: "מעבר להכל מפחיד לחשוב שראש ממשלת ישראל הוא אדם שמבסס את שלטונו על שקרים, הפחדות ומניפלציות. הקרן החדשה לישראל לא מממנת את ההפגנות ברוטשילד זו עובדה. לא כי ההפגנות לא ראויות או לא חשובות אלא כי לא פנו אלינו ולא דנו בעניין".

לדבריו: "אנחנו בניגוד לאחרים לא מחלקים כסף או מתנות לחברים. יש לנו הנהלה, מנגנון קבלת החלטות ומוקדי פעילות. אין ספק שמה שהתחיל כקמפיין נגד הקרן החדשה לישראל ואירגוני זכויות האדם הוא היום קמפיין נגד כל מי שמעז לומר אמת: מפכ"ל המשטרה, הרמטכ"ל, בית המשפט או יועז הנדל. נתניהו שקרן מניפולטיבי. נתניהו מסוכן לישראל".

בחלקו הראשון של הנאום התייחס נתניהו להכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, ואמר: "יש לי חדשות - הכותל הוא שלנו ותמיד יהיה שלנו. מדינת ישראל עוברת ימים היסטוריים. 100 שנים אחרי הצהרת בלפור, 70 שנים אחרי הכרזת המדינה, נשיא ארה"ב טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל. כל הכבוד לו. אני רואה בזה הישג מדיני ראשון במעלה. היו נשיאים אחרים שנתנו את ההבטחה הזאת אבל היא לא התקיימה. המהלך הזה ייזכר לדורות".

"הדבר החשוב, והראשון שאנחנו עושים: אנחנו שומרים על ביטחון ישראל" אמר נתניהו. "אנחנו עושים זאת בכל מקום - בים, באוויר, ביבשה. אנחנו שומרים על הגבולות. בלמנו את ההסתננות לישראל, ומעל הכל אנחנו מעבירים לאויבנו מסר פשוט - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו שם עצמו בסכנת כלייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר