הלם באיטליה

חברת הכובעים "בורסלינו" פושטת את הרגל

מותג הכובעים האיטלקי היוקרתי "בורסלינו" הכריז על פתיחה בהליך של פשיטת רגל, לאחר תקופה בה התמודדה החברה עם קשיים כלכליים. ההודעה לא צפויה להשפיע מיידית על צריכת הכובעים הישיבתית (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתוך קמפיין של בורסלינו למגזר החרדי, פסח 2017 (צילום: ריבקין מדיה)

חברת הכובעים האיטלקית "בורסלינו" הוכרזה אתמול כפושטת רגל, לאחר שבית משפט בעיר אלסנדריה שבצפון איטליה, בה ממוקם המפעל הראשי, לא אישר את תוכנית ההצלה שגובשה עבור החברה האגדית.

אליו בריקולה, חבר הסתדרות העובדים, אמר לערוץ france24 כי "סביר להניח שהפעילות התעשייתית תימשך לעת עתה, אך 120 העובדים כועסים ודואגים לגבי עתיד פרנסתם".

החברה שהשיקה לפני 160 שנה את מותג הכובעים היוקרתי, שנקרא על שם מקימה ג'וזפה בורסלינו, ובמשך שנים רבות אף הוביל בקרב תלמידי הישיבות (הלא חסידיות), שרויה כבר תקופה ממושכת בקשיים כלכליים משמעותיים.

לפני כשנתיים נרכשה החברה בידי קרן השקעות איטלקית, למרות חוב עתק בן 30 מיליון יורו שצברה ומעצר הבעלים לשעבר בגין העלמת מס ענקית בשווייץ.

החברה שהפעילה עד לפני שלוש שנים את המפעל, פשטה רגל. ועל פי הדיווחים, המפעיל החדש של המפעל קנה בחודש שעבר את זכויות המותג ב-18 מליון אירו.

בשנים היפות הוציאה בורסלינו מפס הייצור שלה כשני מיליון כובעים בשנה, אך כל המאמצים לשקמה עלו בתוהו. ההערכה היא, כי למהלך פשיטת הרגל בו פתחה בורסלינו, לא צפויות השלכות בטווח הקרוב על צריכת הכובעים בעולם הישיבות. יצויין, כי בורסלינו ממשיכה כרגע את פרסומיה במגזר החרדי בישראל.

מבורסלינו העולמית נמסר כי חברת "האירס אקוויטה" (Haeres Equita), שמנהלת את פעילות המותג מאז 2015, תמשיך לעבוד באמצעות משאביה על שיווק וייצור המותג, וכי "בכוונתה להמשיך במגמה החיובית של 24 החודשים האחרונים תוך שמירה על מורשת המצויינות האיטלקית ב-160 השנים האחרונות".

"האירס אקוויטה מאשרת כי ברצונה להמשיך בייצור, הפצה וקידום, תוך שמירה על כל העסקאות שבוצעו ועל אתר הייצור "Piedmont" באלסנדריה". בהקשר לפשיטת הרגל מבהירה החברה, כי "היא מבוססת על סיבות טכניות ומשפטיות שאינן נוגעות לניהול העסקי של פעילות המותג על ידי האירס אקוויטה".

"אנו ממשיכים במאמצינו למצוא פתרונות בכדי לשמר את המותג האייקוני הזה ואת האינטרסים של כל בעלי העניין: עובדים, ספקים ולקוחות", אמר היום פיליפ קאפריו, יו"ר האירס אקוויטה. "אנו מקווים להמשיך לבנות את העתיד של בורסלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר