בתום פגישה מאכזבת

מנכ"ל טבע לנתניהו: ההחלטה לפטר סופית

בפגישה שנערכה אמש בין נתניהו למנכ"ל טבע קאר שולץ הבהיר האחרון כי ההחלטה לסגור את המפעל בירושלים היא סופית בשל העלויות הגבוהות של הייצור בישראל (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגיני טבע אתמול ליד משרד ראה"מ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אמש התקיימה פגישת נתניהו ומנכ"ל חברת טבע קאר שולץ שהבהיר לנתניהו כי כי תוכנית הפיטורים של טבע, שבה ייפלטו מהחברה 1,700 עובדים בישראל - אינה עומדת לדיון. מנגד, נתניהו לא איים בביטול הטבות המס המפליגות להן זוכה יצרנית התרופות.

בפגישה המאכזבת השתתפו גם שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן, ושר העבודה והרווחה, חיים כץ, ועוד שבעה בכירים מהמשרדים שלהם. לצדו של שולץ היה האחראי על קשרי הממשל של החברה, מתי גיל.

על פי הדיווחים, נתניהו ניסה לדבר על ליבו של המנכ"ל הדני כשהוא מזכיר את העובדה שטבע היא ספינת הדגל של המשק הישראלי, שהיא סמל בתעשייה המקומית, שהיא מעסיקה את מיטב ההון האנושי בישראל, ושמפעליה בבירת ישראל, ירושלים, סמליים אף יותר.

אך שולץ לא התרגש במיוחד מהטענות הרגשיות והשיב לו כי אין ביכולתו להשאיר את המפעלים פעילים, שעלויות התפעול של מפעלי טבע בירושלים גבוהות בעשרות אחוזים ממפעלים של טבע העושים את אותם דברים במקומות אחרים בעולם - ולכן אין בכוונתו לסגור מפעלים במקומות אחרים במקום בישראל.

שולץ ציין לנתניהו כי מרבית בעלי המניות של החברה כיום הם אמריקאים – ושיעור האחזקה של בעלי מניות ישראלים בטבע הולך ויורד עם השנים . הוא הזכיר גם כי הוא אמנם הבטיח לנתניהו שמטה החברה יישאר בישראל וזהות החברה תישאר ישראלית – אך במקביל עליו לטפל במצבה התפעולי והפיננסי של החברה.

שולץ טען גם כי הותרת האתרים ההפסדיים של טבע פעילים תביא לכך שהחברה תיסגר בסופו של דבר, וכי כדי שטבע תוכל לפרוע את החוב שלה, לצמוח ולהרוויח ולעבור לתקופה טובה – עליה לסגור את המפעלים האלו.

בסופה של הפגישה הבהיר שולץ כי הדבר היחיד שביכולתו לעשות הוא לדאוג לכך שמפעל הטבליות בירושלים ייסגר רק בסוף 2019 דבר שככל הנראה הוחלט על ידו עוד בטרם הפגישה.

לסיכומה של הפגישה המאכזבת מבחינת נתניהו, הוחלט בידי הנוכחים להקים צוות עבודה משותף לטבע, למשרד האוצר, למשרד ראש הממשלה ולמשרד העבודה והרווחה – שינסה להקל את המצב שבו ימצאו עצמם המפוטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר