"סכנת חיים"

המשטרה: הירי בטיול בר המצווה היה מוצדק

המשטרה סיימה את חקירת תקיפת הנערים בטיול בר מצווה בשומרון, במהלכו יידו פורעים ערבים אבנים לעברם, ממנה עולה כי אכן ההורים חשו סכנת חיים והירי היה מוצדק (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הישראלי שנפצע בתקרית (צילום: מתוך ynet)

המשטרה סיימה בימים אלו את חקירת אירוע תקיפת הנערים שיצאו לטיול בר מצווה בשומרון, שבמהלכו יידו פורעים ערבים אבנים לעבר המטיילים היהודים, אחד מההורים ירה לעברם והרג אחד מהם. במשטרה אומרים כי מהחקירה עולה שאכן ההורים חשו סכנת חיים והירי היה מוצדק.

במהלך האירוע, עשרות פלסטינים תושבי כפר קוצרא החלו ליידות אבנים לעבר המטיילים היהודים, גרמו לפציעתם, איימו על חייהם וגנבו את חפציהם.

במשטרה אומרים כי ממצאי החקירה הובילו למבצע מורכב בשיתוף כוחות צה"ל ובמהלכו נעצרו 20 פלסטינים תושבי הכפר, זאת בחשד למעורבותם באירוע זה ובאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הביטחון שאירעו יומיים לאחר מכן.

מבצע המעצרים בקוצרא (צילום: דובר צה"ל)

במשטרה מדגישים כי "חקירת האירועים במשטרה כללה מגוון פעולות חקירה, בהן: גביית עדויות, קבלת ממצאי ניתוח הגופה והשוואתם מול הראיות שנאספו בשטח, ניתוח הראיות הפורנזיות והוזואליות ועוד. אלו הביאו כאמור לגל מעצרים ולכתבי אישום".

לדברי חוקרי המשטרה, לאחר סיום כלל פעולות החקירה ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית כנגד כחמישה חשודים אשר היו מעורבים באירועים, כנגד אחד מתוך החמישה הוגש כתב אישום בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה. שאר תיקי החקירה הועברו לתביעה הצבאית שצפויה להגיש כנגדם כתבי אישום.

באשר לחקירת הורי הילדים היהודים, אומרים במשטרה כי החקירה צפויה להסתיים בימים אלה ותיק החקירה יועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז.

במשטרה מדגישים, כבר בשלב זה, כי חומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק, מחזקות את טענות ההורים המלווים אשר חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים, וכן כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר