בעיות תקציב

המטוס שיועד לראש הממשלה - מתעכב

ה"אייר פורס 1" הישראלי נחת בישראל כבר לפני כמעט שנה וחצי אך עדיין אינו מוכן לשימוש ואף יידרש תקציב ענק נוסף בעבורו בשל שינויי בטיחות שנדרשים לעשות בו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האייר פורס 1 האמריקאי, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המטוס שאמור היה לשמש את ראש הממשלה ונשיא המדינה ולחסוך בעלויות הטיסות היקרות עדיין רחוק מלהיות בשימוש.

המטוס שזכה לתואר "אייר פורס 1" בדומה למקבילו האמריקאי נחת בישראל כבר באוגוסט 2016 והיה אמור להיכנס לשימוש תוך שנה אך עכשיו נראה כי רק בעוד כשנה הוא ייכנס לשימוש והוא ידרוש תוספות תקציב של מאות מיליוני שקלים.

הסיבה לעיכובים: התקנת מערכות שונות במטוס לאחר שאפיון הצרכים השונים לקח יותר זמן מהצפי. כאמור, מלבד הזמן שיושקע, לפי גורמים שונים, התקציב שאושר להתקנת המטוס במערכות הקשר והמיגון השונות לא מספיק, וכעת נדרשות תוספות תקציב. ככל הידוע, המטוס ייכנס לכשירות מבצעית רק באמצע או בסוף שנת 2018 – יותר משנתיים אחרי שנחת בישראל.

כזכור, רכישת המטוס אושרה בשתי ישיבות של הקבינט המדיני-ביטחוני שאימץ את עיקרי דו"ח גולדברג, שהמליצה על רכישת מטוס ייעודי לראש הממשלה. על אף שהמטוס מיועד גם לטיסותיו של נשיא המדינה, הנשיא הנוכחי ראובן ריבלין הודיע בעבר שאם הדבר תלוי בו, הוא ימשיך לטוס בטיסות מסחריות רגילות אם כי לא ברור בסופו של דבר אם צעדו זה יועיל ויוזיל את העלויות גם בהטסת המשלחת והמאבטחים שלו.

בשל הדחייה בהפעלת המטוס, ועדת הכספים נדרשה אתמול לאשר רטרואקטיבית תוספת של 60 מיליון שקלים לנסיעות ראש הממשלה לחו"ל, ועוד חמישה מיליון שקלים למשרד החוץ למימון נסיעות ראש הממשלה והשרים לחו"ל בשנת 2016.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר