שפל היסטורי

הקיבוצניקים החילונים דואגים מהבצורת ומבינים: "רק תפילה"

"אנחנו מפעילים את התכנית האסטרטגית האלטרנטיבית שלנו: תפילה" - הדברים הללו נשמעים מפיהם של לא מעט מבכירי הקיבוצניקים החילונים שחווים מקרוב את הבצורת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכנרת השחונה (צילום: Basel Awidat/Flash90)

על רקע העבודה כי הכנרת מתקרבת בצעדי ענק לאחת מנקודות השפל החמורות ביותר שידעה, פונה כעת מועצת עמק הירדן בבקשה לעם בישראל: תתפללו עלינו.

15 שנים עברו מאז התפילה ההמונית שנערכה על האי המפורסם שנחשף בשל ירידת המפלס בכנרת, ולפי הפרסום ב'ישראל היום' מנסה המועצה שרוב הישובים שבתחומה הם קיבוצים חילוניים "למהדרין", לשחזר את המהלך.

לדברי עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, לעיתון: "אני קיבוצניק חילוני, אבל בנסיבות האלה שבהן מדינת ישראל לא מציגה פתרון אסטרטגי ארוך טווח ורציני שימלא את הכנרת, אז אנחנו מפעילים את התכנית האסטרטגית האלטרנטיבית שלנו".

גם זאב שור (וולוולה), המזכ"ל לשעבר של תנועת הקיבוץ הארצי שכיהן בשנת 2002 כראש המועצה האזורית, מתאר: "זאת הייתה שנה קשה מאוד, ואמרנו 'בואו נעשה תפילת גשם'. התייחסנו לזה כאירוע תרבותי - אבל אחרי שבוע נפתחו ארובות השמיים, כל החורף ירד גשם זלעפות והכל היה מוצף".

נכון לעכשיו חוזר מפלס הכנרת ומתקרב לשפל ההיסטורי ההוא, כשהוא עומד על מינוס 214.39 - מרחק של 47 ס"מ בלבד מהקו השחור. יהודה ניצני, חבר קיבוץ כנרת שב-2002 השיט את המתפללים לאי, מסכם: "התחזיות מאוד קודרות ואני מקווה שגם היום התפילה תשנה את התוצאות וארובות השמיים יפתחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר