מוזיקה גורמת לכם להתרגשות פיזית? יש לכם מוח מיוחד

קורה לכם שמישהו מזמזם לידכם שיר שאתם ממש אוהבים ואתם חווים צמרמורת קלה? נכנסתם פעם לרכב ושמעתם שיר שמזכיר לכם תקופה טובה ונהיה לכם עור ברווז? יתכן ויש לכם מוח מיוחד (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

נחשפה הסיבה לתופעת "עור הברווז", הצמרמורת שחווים לעתים מי שמאזינים למוזיקה: קבוצת חוקרים מאוניברסיטת הארוורד שבארצות הברית בדקה מהו הגורם הפיזי בעטיו חשים אנשים בצמרמורת זו.

במחקר השתתפו 20 סטודנטים, שחציים טענו כי לא חוו אף פעם צמרמורות או תחושת עור ברווז כששמעו מוזיקה, וחציים העיד כי התחושה מוכרת להם מכמה פעמים שהאזינו למוזיקה טובה ומרגשת. החוקרים העבירו את כל הנבדקים סקירת מוח, שהביאה את הצוות החוקר למספר תוצאות מעניינות.

לאחר הסריקה, גילה צוות המחקר אותו הוביל ד"ר מת'יו שץ, כי אלו שהעידו על עצמם ששמיעת מוזיקה גורמת להם לפעמים חיבור פיזי שמתורגם לצמרמורות הם בעלי מבנה מוח שונה לחלוטין מאלו שחוויית המוזיקה מסתיימת אצלם באוזן בלבד.

עוד נמצא במחקר, כי גם באופן פיזי, הסיבים במוחם של הסטודנטים שחווים את המוזיקה צפופים יותר בין האזורים האמונים על השמיעה לבין אלו שמפעילים את הרגשות, ומסיבה זו ישנו קשר טוב יותר בין מוזיקה לרגשות.

אף שהמחקר הנוכחי היה יחססית מצומצם, וכלל בתוכו רק 20 אנשים, אך יוזם המחקר מבטיח כי מחקר נוסף כבר בדרך, בו תיבחן הפעילות שמתרחשת במוח בעת האזנה למוזיקה ומתקשרת לתגובות מסוימות.

בראיון למגזין 'אפוסטיקה' אמר הד"ר, כי "הרעיון של ריבוי בסיבים ותקשורת יעילה יותר בין אזורים במוח, משמעותו שהתהליכים שקורים במוח הם יעילים יותר. כשאנחנו בדיכאון, אנחנו לא יכולים לחוות הנאה מהדברים הקטנים בחיים. המוזיקה יכולה לתמוך בטיפול פסיכולוגי בדרך לחיים רגשיים טובים ומהנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר