בית המשפט האריך את מעצרה של תמימי

בית המשפט הצבאי האריך את מעצרה של הנערה אעהד תמימי, שהכתה והתעללה בחיילי צה"ל בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות וגרם לסערה רבה בישראל (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מעצרה של תמימי (צילום: דובר צה"ל)

‏הוארך מעצרה של הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, בבית המשפט הצבאי בעופר עד יום שני בצהריים.

תמימי נעצרה לאחר שהופץ סרטון בו נראתה כשהיא מתעללת ומכה חיילי צה"ל בשבוע שעבר בנבי סאלח. תמימי תיחקר גם על תקיפות עבר נגד חיילי צה"ל. יחד עם עאהד נעצרו גם אמה ובת דודתה.

האירוע המדובר. צילום: פלסטיני

בפיקוד המרכז ממשיכים בתחקור האירוע בנבי סאלח שזכה להד ציבורי רחב בישראל וברשות הפלסטינית. האירוע שחשף את התנהלות חיילי צה"ל אל מול הפרובוקציות הפלסטיניות ואת אוזלת היד של החיילים שמעדיפים "לחטוף" מבלי להגיב עורר סערה רבה בישראל ובצה"ל שם הובהר לחיילים כי היה עליהם לעצור אותה בעת המעשה.

בצה"ל מסבירים כי הפעילות בקרב חברה אזרחית מכריחה את החיילים לפעול בצורה מאופקת כדי למנוע מקרים של ירי מיותר או פגיעה בחפים מפשע.

בישראל הביעו מחאה על כך שתמימי נעצרה רק לאחר שסרטון האירוע הופץ ברשת, שלושה ימים לאחר שקרה וכי ככל הנראה לולי היה מצולם ומופץ היא לא הייתה נענשת על התנהגותה האלימה והחצופה.

מעצר תמימי. צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מסבירים כי באוגדת איו"ש חלה מהפכה דרמטית בשנה האחרונה בכל הקשור ללמידה מאירועים. כך למשל, לוחמים עוברים סדנאות הכנה שכוללות סימולציות של מקרים מהסוג של נבי סאלח, כאשר את הפלסטינים מדמים שחקני תיאטרון מקצועיים. הלמידה נמשכת גם בתעסוקה המבצעית עצמה: בחטיבת חברון נפתחה מדרשת לימוד שבה עברו עד כה יותר מ-500 לוחמים, שמגיעים ליום עיון שבו הם נחשפים לתכני קרב מגע, שחזורי תקריות, סרטונים מפיגועים, הרצאות מודיעין, שיחות עם קצינים בכירים מאוגדת איו"ש ולמידה מתחקירי אירועים במינון המדויק לכל כוח וכוח.

בצה"ל מתגאים בעובדה כי מינואר 2017 עד היום עצרו הלוחמים 58 פלסטינים שברשותם סכין במרחב היישוב היהודי, מבלי שנורתה ירייה אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר