נס 'זאת חנוכה'

לאחר 8 שנים: טראמפ שחרר את שלום מרדכי רובשקין

התרגשות בחסידות חב"ד: כנגד כל הסיכויים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קצב את עונשו של האסיר שלום מרדכי הלוי רובשקין, עליו נגזרו 27 שנות מאסר לאחר שהורשע בהלבנת הון (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
משוחרר. שלום מרדכי רובשקין (צילום: בנצי ששון, shutterstock)

שמחה בחסידות חב"ד: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לחון את האסיר החב"די שלום מרדכי הלוי רובשקין ולשחררו שמונה שנים לאחר שנכנס לכלא לרצות 27 שנות מאסר שנגזרו עליו בשל שורת עבירות פיננסיות.

רובשקין, שניהל את המשחטה הכשרה הגדולה בעולם, נעצר לפני תשע שנים בשל חשדות להלבנת הון והעסקת עובדים זרים בניגוד לחוק. לאחר שהורשע, נשלח לכלא ל-27 שנים. עורכי דינו הגישו בקשה למשפט חוזר, אך זו נדחתה. במשך שלוש השנים הבאות, הגישו פרקליטי רובשקין שני ערעורים נוספים בטענה שהיו פגמים חמורים בהליך המשפטי, אך שניהם נדחו אף הם.

ריקודי השמחה ב'770' (צילום: כיכר השבת)

במהלך השנים האחרונות, עשרות חברי קונגרס אמריקנים הביעו את תמיכתם בשחרור רובשקין וטענו כי נפלו פגמים בניהול המשפט וכי הראיות לא מספיקות להרשעתו.

מאז מאסרו של רובשקין, הציבור החרדי בארצות הברית וקהילות חב"ד בעולם ערכו עצרות תמיכה רבות ואספו סכומי כסף גדולים עבור הוצאות המשפט. אחת המחוות הזכורות הוא הקליפ "Unity" במסגרתו התאחדו גדולי הזמר החסידי, ובהם מרדכי בן דוד, אברהם פריד, ליפא שמלצר ועוד.

נשיא ארה"ב הקודם, ברק אובמה, סירב מספר פעמים לבקשות חנינה ששוגרו אליו, אך כעת הודיע הבית הלבן כי הנשיא טראמפ החליט לקצר את עונשו של רובשקין ולשחררו.

הודעת השחרור

ברגעים אלה מתאחד שלום רובשקין עם משפחתו וקרוביו, לאחר שאשתו אספה אותו מבית הכלא.

עם קבלת הבשורה, 770, בית המדרש המרכזי של חסידות חב"ד התמלא בחסידים שפרצו בריקודי שמחה סוערים לצלילי הניגון 'דידן נצח' (מארמית, "שלנו ניצח"). עבור החב"דניקים, מדובר בתזמון מיוחד, כיוון שבשבת, ה' טבת, תציין החסידות את הניצחון במשפט הספרים, תאריך שנחגג בכל שנה.

לפי הערכות, ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ ואחד האנשים החזקים בבית הלבן שמקורב מאוד לחב"ד, היה מעורב בהחלטה לשחרור מוקדם של רובשקין.

בהודעת הבית הלבן נכתב: "היום, הנשיא דונלד טראמפ קיצר את משך המאסר של שלום רובשקין, מהלך שעודד בידי מנהיגי מפלגות מרחבי הקשת הפוליטית, מננסי פלוסי [מנהיגת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים] ועד אורין האץ' [מנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט].

מר רובשקין אב ל-10 ילדים בן 57. בעבר הוא ניהל את העסק המשפחתי, המפעל הגדול ביותר בעולם לעיבוד בשר כשר".

בבית הלבן הדגישו כי "פעולה זו אינה חנינה נשיאותית ואינה מנקה את הרשעתו של מר רובשקין. בחינתו המחודשת של הנשיא את עניינו של מר רובשקין וההחלטה על המתקת העונש התבססו על הבעות תמיכה של חברי קונגרס וחתך רחב של הקהילה המשפטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר