ישראלי הותקף במסעדה

הגרמני הטיח: "הרגנו 6 מיליון מכם. לך מכאן" • צפו

תיעוד של ישראלי מותקף על ידי גרמני הופץ ברשתות החברתיות וסיפק מחזה שמזכיר ימים אפלים בהיסטוריה. "לכו לתאי הגזים, יהודים מסריחים", אמר בין היתר הגרמני (בעולם)

תיעוד התקרית האנטישמית (צילום: שגרירות ישראל בגרמניה)

אירוע אנטישמי בגרמניה: יוראי פיינברג, בעל מסעדה ישראלי המתגורר בגרמניה, הותקף על ידי אזרח גרמני שהטיח לעברו קללות ודברים קשים.

התוקף, שניכר עליו ששנאה מפעפעת בו, אמר ליוראי: "אתם לא שייכים לכאן, יהודים מסריחים. צריך לשלוח אתכם לתאי הגזים, כולכם תגמרו בתאי הגז. בעוד 10 שנים אף אחד מכם לא יהיה כאן. זאת המדינה שלי. אף אחד לא מגן עליכם כאן".

בהמשך הסרטון נראה הגרמני כשהוא מצביע על חנוכיה שעמדה בחלון הראווה של החנות, ואמר: "הדבר הזה לא שייך לפה, למערכת שלנו".

בעקבות התנהגותו, הזעיק יוראי היהודי את המשטרה, שעצרה את התוקף.

לעיתון BZ הגרמני הוא תיאר: "לצערי, תקיפות אנטישמיות כאלו קורות על בסיס יומי. אני עצוב מאוד, ולמעשה שואל את עצמי את השאלה ששאל אותי התוקף - מה אני עושה פה? אני מרגיש לא בנוח פה. אני חושב לעתים קרובות על הקיום שלי פה".

שגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף, שצפה בסרטון, הזדעזע עמוקות והגיע הבוקר למסעדה הישראלית כאקט של הזדהות עם בעליה, כשהוא מלווה ביו"ר רובע טמפלהוף-שונברג בברלין, שם היא ממוקמת.

השגריר חיזק את פיינברג על אורך הרוח שהפגין כלפי התוקף השפל, ועל כך שפעל נכון ופנה מיד למשטרה.

לדברי ישככרוף, "אנטישמיות היא אנטישמיות, ולא חשוב מה מקורה ומי משמיע אותה. כל אחד בחברה הגרמנית צריך להתקומם נגד כל סוג של גזענות, אנטישמיות ואנטי ישראליות. מצער אותי שמקרה כזה התרחש בכלל, ועל אחת כמה וכמה על אדמת גרמניה. אני מקווה שמפגן הסולידריות הזה יהווה מסר חד וברור ויוביל לאפס סובלנות כלפי מקרים מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר