תיעוד מגבול עזה

"מגע, אש, יורה" - והפגז פוגע בעמדת חמאס. צפו

לאחר ירי הרקטות לעבר ישראל בשבוע שעבר, יצא טנק של צה"ל למשימה של השמדת עמדת חמאס בתוך רצועת עזה. כעת מתפרסם תיעוד שצילמו החיילים היורים • צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המרתק (צילומים: דובר צה"ל. תמונה ראשית, אילוסטרציה: Olivier Fitoussi /Flash90)

הערב (חמישי) מתפרסם תיעוד של תקיפה מדויקת בעזה, אותו צילם צוות טנק שביצע את ירי אותו פגז לעבר עמדת חמאס.

הטנק יצא להתקפה בצפון הרצועה, בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל ביום שני שעבר, אז יירטה מערכת כיפת ברזל את אחת מהן ששוגרה לכיוון אשקלון.

מעט לפני חצות הלילה הוקפץ צוות טנק מחטיבה 401 להשמיד עמדה של חמאס, וסמל יאיר אמסלם (20), טען-קשר בטנק מרכבה סימן 4, תיעד את רגע היציאה להתקפה של צוות הטנק ואת השמדת עמדת חמאס.

דקות לאחר אזעקת ה"צבע אדום" נצפה צוות הטנק כשהוא יוצא בריצה לעבר הטנק שחנה בחניון המוצב, ומשם היישר לעבר גדר הגבול בצפון רצועת עזה. משם הוא ירה - ועמדת חמאס שעליה כיוון צוות הטנק, עלתה באש והושמדה.

סמל אמסלם נראה כל העת מסביר: "כרגע היה ירי לעבר ישראל וצה"ל בתגובה החליט על הורדת עמדה של חמאס. צוות הטנק שלי נבחר להוריד את העמדה הזו. הרבה זמן לא ביצעתי ירי מבצעי וכבר הגיע הזמן".

ברשת הקשר נשמע קולו של מפקד הטנק סופר לאחור ולאחר מכן פוקד בקשר "מגע, אש" - ובכך ניתן האות להתחיל בירי הפגזים. שתי סדרות ירי של פגזים חלולים נורו לעבר עמדת חמאס, ובמסך המכשיר לראיית לילה נראית העמדה בוערת באש.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר