המשכורת של ראש הממשלה תצטמק עוד

המדינה הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לשלם מס נוסף, תוספת על עלויות אבטחת מעונו הפרטי בקיסריה, זאת בתגובה לתביעה שהוגשה לבג"צ בנושא (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

המדינה הודיעה היום (ה') לבג"ץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל לשלם מס על הוצאות הכרוכות באחזקת המעון הפרטי שלו בקיסריה. התגובה התקבלה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, ובה נטען כי יש לראות במימון של המדינה טובת הנאה החייבת במס. המשמעות היא פגיעה נוספת במשכורתו של נתניהו שגם כך היא מגוחכת בהשוואה למנהיגים אחרים בעולם.

בעבר פרסם נתניהו את תלוש השכר שלו שעומד על כ-44 אלף שקלים, יחד עם תוספת יוקר של 3,000 שקלים. סך הכול, שכר הברוטו של ראש הממשלה הוא כ-48 אלף שקלים. מתוך המשכורת הזו, ירדו לראש הממשלה ניכויים בגובה 31 אלף שקלים, שהשאירו אותו עם סכום של 17,645 שקלים בחשבון הבנק. עכשיו גם סכום זה צפוי להצטמק.

לפי המדינה, עד היום התפיסה הייתה כי יש לממן את הוצאות המעון ככל שהן קשורות במילוי תפקידו של ראש הממשלה, וזאת כדי לאפשר תפקוד רציף. בפועל, מומנו כל הוצאות אחזקת המעון הפרטי למעט הוצאות ההשבחה.

ואולם, עתה, בעקבות העתירה נגד המצב, הודיעה הפרקליטות כי יש לראות בהוצאות המעון "טובות הנאה הניתנות מידי המעסיק", ולפיכך, על משפחת נתניהו לשלם עליהן מס הכנסה בדומה להטבות דוגמת רכב וכדומה.

בהודעה מטעם המדינה הובהר כי הוצאות אחזקת המעון אינן "מקשה אחת", וכי הוצאות הקשורות לאחזקת המעון הנובעות ישירות מתפקידיו של נתניהו כראש ממשלה יהיו פטורות ממס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר