מצטרפים לארה"ב

ראש הממשלה הודיע: ישראל עוזבת את ארגון אונסק"ו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן להודיע רשמית על עזיבת ישראל את הארגון: "להפסיק לפחד מאותה כנופייה שהשתלטה על הארגון" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(BarryTuck / Shutterstock)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משגריר ישראל באונסק"ו כרמל שראמה הכהן להודיע רשמית כי ישראל עוזבת את הארגון, בכך נתניהו מצטרף לארה"ב שעזבה גם היא לאחר החלטת הנשיא דונלד טראמפ. אונסקו הוא ארגון המדע, החינוך והתרבות של האו"ם.

החלטת נתניהו מגיעה יממה לאחר שהאו"ם הצביע נגד החלטת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל וכחודש וחצי לאחר שאונסק"ו הצביע שמערת המכפלה הוא אתר מורשת פלסטיני.

משמעות החלטת נתניהו היא כי ראש הממשלה קיבל את המלצת משלחת ישראל לאונסק"ו, וזה למרות שבכירים במשרד החוץ התנגדו לעזיבה.

לדברי השגריר כרמל שאמה הכהן: "אונסק"ו בהובלת מדינות ערב ושאר מדוכאי, מתוסכלי וחשוכי העולם שבר שיאים של צביעות, הסתה ושקרים נגד ישראל והעם היהודי, תוך שהוא מזהם את ערכי היסוד הנאצלים שלו בפוליטיזציה ובטרור מדיני שגבל לעיתים באנטישמיות".

לדבריו, "מדינת ישראל והעם היהודי אמורים להיות הראשונים לתרום לארגון והאחרונים לעזוב, אך בתיאטרון האבסורד של אונסק"ו מדינות שאין להן קשר למדע, חינוך ותרבות הפכו את הארגון החשוב הזה לפושט רגל מקצועית, תקציבית ותדמיתית כך שלמדינות מתוקנות ושפויות אין מה למצוא בו. בדיוק כמו שלכל החלטות הארגון לא היתה שום השפעה שלילית על ריבונותנו בירושלים בירתנו ולא על הקשר ההיסטורי של העם היהודי לעיר בכלל ולחלק העתיק שבה בפרט, ההתקפות השפלות והמלחמה שישראל החזירה העירו וגייסו את יהודי כל העולם ובראשם יהדות ארה"ב עד להכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ".

השגריר הוסיף: "ההחלטות נגד ישראל לא יפגעו לעולם בקשר ובמחויבות של מדינת ישראל וכל יהודי לערכי החינוך, התרבות והמדע ולכן ממשלת ישראל לא טורקת את הדלת אלא מזמינה את הנהגת הארגון החדשה יחד עם המדינות השפויות להפסיק לפחד מאותה כנופייה שהשתלטה על הארגון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר