בירושלים נערכה החתונה היהודית הגדולה בעולם

אברהם פריד, מרדכי בן דוד, איציק דדיה, בן סנוף, אמיר חדד, הכנר דניאל אהביאל והרכב הזמרים ווקאל'ס, הופיעו בחתונה היסטורית שנערכה בסוף השבוע בירושלים (חדשות המוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: שלום לביא)

במרכז דוידסון שלמרגלות הכותל המערבי, התקיימה בסוף השבוע החופה היהודית הגדולה בעולם.

לא פחות מ-50 נגנים הרכיבו את התזמורת הסימפונית שליוותה את האירוע בהפקתו של ג'ף בוסידן, כשעליה מנצח המעבד גרשון פריישטט. כל קצוות הקשת המוסיקלית התקבצו לבמה אחת כשעליה עלו וירדו גדולי וטובי הזמר היהודי בעולם: אברהם פריד, איציק דדיה, החזן דב הלר, בן סנוף והרכב הזמרים FDD Vocal.

ניגון ד' בבות המרטיט בביצועו של אברהם פריד, לצד השיר 'מלך מלכי המלכים' בגרסה מיוחדת של איציק דדיה. 'שיר מרקיע' של בן סנוף, לצד דואט מרגש של החזן דוב הלר ו-ווקאל'ס ל'ממקומך' של קרליבך - פסיפס מוזיקלי מושלם ומורכב, המשלב סגנונות מכל הקצוות, כשעל הכל, חתום המפיק דוד פדידה.

לאחר החופה המרוממת, המשיכו קהל המוזמנים לטקס החתונה עצמו שנערך בחלל מיוחד שעוצב בתוך אולם בנייני האומה. שם, בין שנדלירי הענק שרכנו מעל השולחנות, ווילונות הקטיפה שהקיפו את המתחם, ניצבה בגאון במרכז האולם במה עגולה לבנה. עליה, בדיוק כמו בחופה, ניצב ההרכב המוזיקלי הענק של גרשון פריישטט שליווה את ענקי הזמר היהודי מכל רחבי העולם.

באופן נדיר ויחיד מסוגו, התאחדו על במה אחת שני מלכי המוזיקה החסידית, אברהם פריד ומרדכי בן דוד שהגיע אף הוא מארה"ב, כשאליהם מצטרפים איציק דדיה שהרים את הקהל באולם עם מחרוזת מקפיצה במיוחד, והזמר הצרפתי המצליח אמיר חדד. מקהלת בעלי המנגנים החסידית הוסיפה גם היא ייחודיות משלה כשליוותה את מגוון האמנים לאורך הערב, ואמן הכינור היהודי-אירי דניאל אהביאל בקטעים אינסטרומנטליים מיוחדים כפי שרק הוא יודע.

לאחר ערב שלם, מלא בביצועים אדירים של כל אחד מענקי הזמר, התקבצו כולם יחד לקומזיץ מרגש והיסטורי יחד עם מ.ב.ד, פריד ואיציק דדיה. מיטב השירים והלהיטים מכל הזמנים, זכו לביצועים משותפים ומיוחדים שרק קולות אדירים כמו אלה יודעים לנפק. קהל המוזמנים יכול לסכם בסיפוק כי היה עד לאירוע נדיר בקנה מידה שלא זכור לאנשי התעשייה מזה שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר