ש"ס & יש עתיד

בן צור ויאיר לפיד סגרו דיל: יתמוך בו לוועדה למינוי דיינים

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור ויו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הגיעו להסכמה כי הסיעה החילונית תתמוך בראש הסיעה החרדית-ספרדית לתפקיד חבר הוועדה למינוי דיינים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ויואב בן צור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד ויו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור הגיעו להסכמה כי סיעת 'יש עתיד' תתמוך בנציג ש"ס - בן צור, בבחירות החשאיות לתפקיד חבר הוועדה למינוי דיינים בשבוע הבא. טרם ברור מה הובטח ללפיד בתמורה לתמיכתו.

בהסכם הקואליציוני בין הסיעות החרדיות לליכוד הוסכם כי לאחר מחצית קדנציה, נציג יהדות התורה ח"כ ישראל אייכלר יפרוש מחברותו בוועדה למינוי דיינים לטובת נציג ש"ס, ח"כ יואב בן צור. ואכן, לאחר מינוי אייכלר לסגן יו"ר הכנסת, הוא פרש מהוועדה, ומליאת הכנסת תמנה שבוע הבא חבר חדש מטעם הכנסת.

בשבוע שעבר פורסמה רשימת המועמדים, ונראה כי למרות ההסכם הקואליציוני, חברי בליכוד לא חוששים ומגישים את מועמדותם. ין המתמודדים חברי הכנסת יהודה גליק ושרן השכל.

במסדרונות הכנסת מדברים ימים אורכים על העובדה כי בן צור הצליח להשיג את תמיכת 'יש עתיד' ובכך הכריע את הבחירות לטובתו., אך לדבר לא היה אישור, וגורמים שונים בש"ס הכחישו את הדבר.

למרות ההכחשות, ח"כ יהודה גליק חושף כי לפיד סיפר לו שהבטיח את תמיכתו לבן צור. בשיחה עם 'הארץ' הוא אמר: "הופתעתי מאוד. יש עתיד מנופפת בדגל של מאבק בכפייה דתית, ואני מציג את מועמדותי לתפקיד שיכול להכריע בשאלה רגישה מאוד - מי יהיו דיינים בבית הדין, והם תומכים במועמד חרדי. אנחנו רוצים דיינים שיהיו רגישים לצרכי הציבור. לכאורה יאיר לפיד היה אמור לתמוך בכך, אבל ברגע המבחן הוא עושה הפוך".

מנגד, ח"כ בן צור מכחיש שלפיד הבטיח לו את תמיכתו, אך מאשר כי לפיד הבטיח שמועמד מטעמו - אלעזר שטרן - לא יתמודד לתפקיד. בשיחה עם 'הארץ' טען: "אני הבנתי שאם הם יציגו מועמד ואולי עוד ח"כ היה מציג את מועמדותו, יש סיכון שלא יהיה נציג חרדי בוועדה ואת זה לא הייתי מוכן לקחת על עצמי. לפיד אמר לי שאין לי מה לדאוג והוא מבטיח לי שמהסיעה שלו לא יהיו מועמדים כי הוא מבין שאין סיכוי.

"אני לא יודע אם הוא יגיד לאנשיו להצביע עבורי או שייתן להם חופש הצבעה. אני בידידות עם הרבה חברי כנסת מיש עתיד ואני מקווה שהם יצביעו עבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר