הפגנות השמאל

גבאי: "גיליוטינה היא הסתה שאסור שתהיה"

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי התייחס לדמות ה'גיליוטינה' שהוצגה בהפגנה בת"א: "גיליוטינה היא הסתה שאסור שתהיה". המפגין הגיב: "מי שהבין מדברי או ממעשי שאני קורא לו לנהוג באלימות - הוטעה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי התייחס הבוקר (ראשון) לדמות ה'גיליוטינה' - כלי המשמש לעריפת ראשים, שהונפה אמש בהפגנת השמאל נגד השחיתות בתל אביב: "הסתה שאסור שתהיה".

לדברי גבאי: "גם השבוע עשרות אלפי ישראלים טובים יצאו להפגין נגד התרבות השלטונית המושחתת. סהרורי ה bds לא מייצגים אפילו את עצמם וגיליוטינה היא הסתה שאסור שתהיה ורק מסיטה את הדיון מהנושא המרכזי - שחיתות".

עמית ברין, המפגין שהניף את ה'גיליוטינה' התייחס לביקורת נגדו בחשבון הפייסבוק האישי שלו: "מי שהבין מדברי או ממעשי שאני קורא לו לנהוג באלימות - הוטעה".

לדבריו: "אני פציפיסט ומתנגד לכל סוג של אלימות. כך אני מחנך גם את ילדי ומבקש ממי שפירש דברים שאמרתי או עשיתי כקריאה לאלימות לעצור ולא לעשות זאת".

ברין הוסיף: "קוטם סיגרים הוא דימוי לנהנתנות חסרת פרופורציות בימינו, לסיאוב ולניתוק וגיליוטינה היא דימוי המשמש תזכורת היסטורית לניצחון אזרחי על שלטון מושחת שהפר את אמונו. אין שום כוונה להשתמש באף אחד מהשניים האלה, אבל מי שמצביע עליהם כדי לשלח אתכם כלפי - מסיט אתכם ממטרות המחאה ומשתמש בכם כדי לשסות אותנו אחד בשני ולהתחמק מאחריותו הציבורית".

גם ח"כ ציפי לבני התייחסה לנושא ואמרה: "ככל שנתניהו יתקוף את גורמי אכיפת החוק והמשפט, כך צריכים לצאת לרחוב עוד אנשים טובים להגן על ישראל מפני ראש מממשלה שהורס אותה מבפנים. בלי גיליוטינות, בלי הסתה ובלי אלימות.

"הסיפור האמיתי גדול מהמתנות שנתניהו קיבל אלא המתנה הגדולה שקיבלנו ורבים שילמו בדם כדי להגן עליה - מדינת ישראל".

כזכור, בליכוד אמרו אמש כי : "הגיליוטינה הערב ברוטשילד היא הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו, בצד קריאות גנאי נגד הציונות. הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים". השר נפתלי בנט אמר: "ההפגנות כשלעצמן - לגיטימיות, אבל את הטירוף הזה צריך לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר