השיגור שבלבל

בהלה בקליפורניה: "חייזרים" בשמי המדינה

אלפי תושבים במדינת קליפורניה שבארה"ב, נתקפו בהלה בליל שבת האחרון כשצפו במחזה מבהיל בשמים: שובל אור ענקי מלווה בהילה לא ברורה. בהמשך התברר - זהו אינו חייזר... • צפו (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: מתוך טוויטר)

תושבי לוס אנג'לס שהרימו בליל שבת האחרון את ראשם לשמיים, חזו במראה מבלבל: שובל אור מסתורי, מלווה בהילה מוארת וגדולה.

הרשתות החברתיות הוצפו במאות סרטונים, תמונות וסיפורים של אנשים מבוהלים, שהיו בטוחים כי הנה הם רואים לראשונה בעיניהם חייזרים מהחלל. "אלוהים ישמור, מה טס עכשיו בשמי הוליווד? #חייזרים", כתב אזרח מבוהל אחד. אזרח אחר צייץ בטוויטר: "מה לעזאזל זה היה?".

לתחנות המשטרה, לכוחות כיבוי האש ולכלי התקשורת השונים הגיעו שיחות טלפון רבות שתהו לפשר המחזה המדהים, ומאות נהגים עצרו את כלי הרכב שלהם בשולי הכבישים ועצרו לראות את המחזה המוזר וכמובן לצלם אותו במכשירם הסלולרי.

לאחר זמן הודיעו כוחות הכיבוי כי מקור האור המסתורי היה שיגור של טיל, והשריף של מחוז ונטורה בעיר שבקליפורניה הבהיר בציוץ רשמי: "שיגור הרקטה מבסיס וואנדבורג גרם להבזק האור שראיתם הערב בשמיים. אין סיבה לדאגה!".

הציוץ ה"מרגיע" של מאסק, בעלי החברה ששיגרה את הלוויין

מתברר, כי העצם הבלתי מזוהה היה אכן רקטה ששוגרה מקליפורניה לחלל, וסביבה עשרה לווייני תקשורת. הרקטה, שכינויה 'פלקון 9', המריאה מבסיס חיל האוויר וואנדנבורג זמן מה לאחר השקיעה, ויצרה שובל אור חזק שנראה בבירור מכל נקודה בדרום קליפורניה ועד לעיר פיניקס שבמדינת אריזונה. היו אף מי שטענו כי ראו אותה גם כ-200 ק"מ דרומית ללוס אנג'לס, בסן דייגו.

זו הפעם ה-18 שחברת SpaceX בבעלותו של אילון מאסק משגרת רקטה לשימוש חוזר במטרה להחליף לווייני תקשורת. מאסק עצמו הגיב לכל המהומה בציוץ הומוריסטי: "אלו בהחלט היו חייזרים"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר