כתב אישום

כך תכננו האחים הבדואים את רצח רון קוקיא

כתב אישום הוגש בבית המשפט בבאר שבע כנגד שני אחים תושבי הפזורה הבדואית כסייפה שהחליטו יחד לרצוח חייל ולחטוף את נשקו. כל הפרטים מתוך כתב האישום (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשו היום (ראשון) כתבי אישום נגד שני תושבי פזורת כסייפה הבדואית בנגב, חאלד וזאהי אבו ג'ודה שאחראים לרצח החייל סמל רון קוקיא הי"ד בערד בסוף החודש שעבר. חאלד מואשם בעבירות רבות, בהן ביצוע הרצח עצמו ואחיו למחצה, זאהי, מואשם בניסיון רצח.

בסוף השבוע הותר לפרסום כי חאלד אבו ג'ודה הודה בחקירתו בשב"כ ובמשטרה כי ביצע את פיגוע הדקירה "כנקמה על פעילות צה"ל ביהודה, שומרון וברצועת עזה" וכדי לסייע לפלסטינים.

לפי כתב האישום, חאלד נהג לצפות בהזדמנויות רבות באתרי אינטרט ובפייסבוק בסרטוני פעילות צבאית של כוחות צה"ל ברצועת עזה וכן בסרטונים בשבח ארגון חמאס. מתוך החומר שבו צפה, הושפע חאלד מפעילותו של חמאס ועמדותיו ולנוכח כך החל לפרסם בעצמו, בחשבון הפייסבוק שלו, פוסטים על אודות האמונה ודברי שבח לאיסלאם.

בכתב האישום מצוין כי ב-30 באוקטובר השנה כתב חאלד בפוסט בפייסבוק: "אלוקים, תשמור על ארץ המוסלמים ותעשה מאויבך אויבי הדת, בראשיתם תפיל אותם ותיתן לנו את הניצחון על שבט הכופרים". לטענת הפרקליטות, בעקבות כך גמלה בלבו של חאלד לעשות מעשה למען העם הפלסטיני על מנת להביע במעשים את תמיכתו בחמאס ולהאדיר את שמו בארגון. במסגרת זו הוא גיבש החלטה ולפיה יבצע פיגוע נגד חייל צה"ל.

החקירה העלתה כי בתחילה תכנן חאלד לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן להשתמש בחומרי הרדמה שהיו בסביבת עבודתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בהמשך תכנן חאלד לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים.

לפי הפרקליטות, חאלד ביצע כמה פעולות הכנה מקדימות שכללו בין היתר משיכת 54,000 שקל מחשבונו בבנק לצורך מימון מחייתו לאחר ביצוע הפיגוע, עת יהיה בבריחה ומבוקש על ידי כוחות צה"ל. הוא גם רכש רכב שישמש אותו להימלטות לאחר ביצוע הפיגוע. בשלב מסוים שיתף חאלד את זאהי כי בכוונתו לבצע פיגוע טרור.

חאלד ביקש מזאהי לצאת עמו לביצוע סיורים בשטח על מנת לנסות לאתר חייל ולהוציא את תוכניתו אל הפועל. זאהי הסכים והשניים קשרו ביניהם קשר ולפיו יבצעו יחד פיגוע במתווה של מציאת חייל חמוש, לבדו, בשעות הלילה, אותו ידקרו בסכין למוות לצורך חטיפת נשקו האישי. השניים אף סיכמו ביניהם כי מעתה יקראו לנשק במילת קוד "פיצה", על מנת שכוונותיהם לא ייחשפו. חאלד אף הציג בפני זאהי את הסכין שעתידה לשמש לביצוע הרצח.

שני האחים למחצה יצאו כמה פעמים לסיורים ליליים באזור ערד, ובמהלכם תצפתו על תחנות אוטובוסים ובתי קפה לצורך מציאת קורבן למימוש תוכניתם. השניים הבחינו בחיילים רבים הולכים לבדם בשעות הלילה, אך אלו לא היו חמושים ולכן לא יכלו לבצע את זממם. בשלב מסוים התמקדו השניים בבסיס הצבאי "תל ערד" שנמצא בסמוך למקום מגוריהם, כזירה שבה יוכלו למצוא מטרה לצורך הפיגוע.

בעקבות כך, בשתי הזדמנויות הגיעו השניים לאזור הבסיס הצבאי "תל ערד", וחיפשו חיילים במטרה לבצע את הפיגוע. השניים הצטיידו בקפה ואוכל כדי ליצור מצג שווא של מטיילים במקום. בכל אחת מההזדמנויות הנ"ל, לא הבחינו השניים בחייל בגפו אלא בקבוצות חיילים, ולכן לא יכלו להוציא את הפיגוע אל הפועל.

לפי כתב האישום, חאלד הבחין בסמל קוקיא לבדו - והחליט לבצע את הפיגוע שתכנן. הוא יצר קשר טלפוני עם זאהי ומסר לו כי "יש פיצה". בסיום השיחה ירד חאלד מהרכב מצויד בסכין, וצעד לכיוון החייל שישב באותה העת על ספסל. חאלד התקרב לחייל מאחור ודקר אותו כמה פעמים בחלקים שונים בגופו, תוך כדי שהוא מנסה לחטוף מקוקיא את נשקו.

רון קוקיא הי"ד

החייל, בכוחותיו האחרונים, אחז בנשק על מנת למנוע חטיפתו, אך חאלד הצליח לחטוף מקוקיא את נשקו ונמלט ברכבו מהמקום לכסייפה, כשהוא מותיר את החייל מדמם למוות. קוקיא הלך כמה צעדים על הכביש ועוברי אורח שהבחינו בו ראו אותו מדמם מצווארו ומפיו ושמעו אותו אומר "אני מת, אני מת". כעבור זמן קצר נקבע מותו של החייל.

לאחר הימלטותו מהמקום, הגיע חאלד לביתו שבאזור כסייפה - ושם פגש בזאהי, הציג בפניו את הסכין מגואלת בדם ואת נשקו האישי של החייל. חאלד סיפר לזאהי כי רצח חייל, חטף את נשקו ובכך מימש את תוכניתם. מיד לאחר מכן, הסתירו הנאשמים את נשקו של החייל, וחאלד שטף את הסכין על מנת לנקות ממנה את דמו של הקורבן.

פחות מיממה לאחר מכן נעצרו בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל שני הנאשמים בביצוע הפיגוע, ללא פעילות ביטחונית מוכרת מהעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר