"אנטי מעקבים"

אדוארד סנואודן מציג: כך תזהו מעקבים אחריכם

אדוארד סנואודן המתחבא בימים אלו ברוסיה מציג אפליקציה חדשה שתסייע לאנשים החוששים ממעקב לזהות כל שינוי במחשב שלהם. זהו הפיתוח השני של סנואדן בתחום (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אדוארד סנודן בשידור חי מרוסיה (צילום מסך יוטיוב)

אדוארד סנואדן האיש שחשף את תכנית המעקב של האמריקאים ומסתתר כיום ברוסיה, מציג אפליקציה חדשה שפיתח במהלך השנה האחרונה, ונועדה "להגן על חללים פרטיים וחפצים מבלי להתפשר על פרטיות".

האפליקציה זכתה לשם Haven (בעברית: חוף מבטחים). האפליקציה נועדה למכשירי אנדרואיד בלבד, לפחות בשלב זה, והיא עושה שימוש בחיישנים הממוקמים במכשיר - חיישני קול, תנועה, אור ורטט כדי להגן מפני פגיעה בפרטיות.

איך זה עובד? משאירים מכשיר אנדרואיד ייעודי בחדר יחד עם המחשב הנייד - והאפליקציה תשלח התראות ישירות למכשיר הטלפון שלכם במקרה שמישהו נכנס לחדר ללא ידיעתכם והחליט "להתעסק" עם המחשב באופנים שונים. האפליקציה עושה שימוש בשתיים מ"טכנולוגיות התקשורת המאובטחות ביותר בעולם" (כך לפי אתר הפרויקט) - "סיגנל" ו"טור", ורותמת את היכולות שלהן לצרכים שלה.

האפליקציה מכוונת ומיועדת לעיתונאים חוקרים, לוחמי זכויות אדם ו"אנשים שנמצאים בסיכון להיעלמות מאולצת" - מהסוג שסנואודן בהחלט מכיר מקרוב.

על פי הדיווחים ברוסיה, סנואודן עצמו לא מחזיק מכשיר טלפון נייד כבר למעלה מ-4 שנים, בשל החשש שייעצר על ידי האמריקאים והוא מקדיש את זמנו למניעת מעקבים דיגיטליים.

זו לא הפעם הראשונה שסנאודן מיישם את האג'נדות שלו על גבי מוצר. לפני כשנה וחצי הוא הציג כיסוי לטלפון החכם שמתריע בפני משתמשים כאשר מידע מרכיב ה-GPS של המכשיר דולף החוצה - כלומר, כשמישהו מנסה לאתר את המיקום שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר