לא מתייאשים

משפחת אזריה שוב מבקשת חנינה לאלאור - הנשיא: לא יקרה

ריבלין, שרק לפני חודש דחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה, הגיב לבקשה החדשה מהיום: "ניתן להגיש אותה רק בחלוף 6 חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשה הקודמת, אלא אם חל שינוי מהותי" (ארץ)

אזריה והוריו בבית המשפט הצבאי (צילום: פלאש 90)

צ'רלי ואושרה אזריה, הוריו של החייל לשעבר אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, שיגרו היום (ראשון) מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין בו ביקשו "לשוב ולשקול את בקשת החנינה של בננו אלאור".

את עונש מאסרו החל כזכור אזריה לרצות לפני כארבעה חודים, והוא צפוי להשתחרר באוקטובר 2018, זאת לאחר שהרמטכ"ל המתיק את עונשו וקיצר ב-4 חודשים את תקופת המאסר.

במכתב, עליו חתמו גם ראש הממשלה ו-55 שרים וחברי כנסת, כתבו ההורים: "אנו מבקשים ממך לשקול מחדש את החלטתך ולחון את אלאור אזריה. פרשת אזריה קורעת את החברה הישראלית, מייצרת קיטוב ופילוג, והחלטתך יכולה לשים קץ לכל אלה ולהרגיע את השיח. אי אפשר להתעלם מרחשי הלב בציבור הרחב, אשר חש כי אלאור אזריה הוא שעיר לעזאזל אשר הפך בעל כורחו לסמל ושילם מחיר יקר במיוחד".

"אזריה ישב במשך שנה וחצי במעצר בבסיס נחשונים. כבר ארבעה חודשים הוא מרצה עונש באסר בכלא צבאי - ויחד עם משפחתו עבר מסע ייסורים מייגע. אביו שמע על החלטתך שלא לחון אותו בעוד שהמתין לעוד בדיקת MRI בבית חולים. הוא לקה לפני כמה חודשים בשבץ מוחי בעקבות האירועים. אם המשפחה השילה עשרות ק"ג ממקשלה ומצבה הנפשי בכי רע. לדעתנו, נכון במקרה זה לתת ביטוי רב יותר למידת החסד והרחמים - ולהפסיק את הסבל המשפחתי שנמשך כבר שנתיים".

חתימות ראש הממשלה, השרים והח"כים על ההסבר לבקשת החנינה (סריקה)

עוד הוסיפו העותרים: "בל נשכח אדוני הנשיא, מדובר בלוחם מצטיין בצה"ל, שפעל בזירת טרור מול מחבל שבא לרצוח חיילים בחברון, בעיצומה של מתקפת טרור כוללת ברחבי המדינה. כאשר לתחושתנו הסובייקטיבית חש סכנה בשל קרבת הסכין למחבל וקריאות בזירה כי הוא מהווה סכנה ויש עליו מטען - קריאות שהושמעו גם דקות לאחר שנדקרו לוחמים, כי המחבל שכב על הכביש כשהוא חי וזז".

"הטיעונים המשפטיים נשמעו, הכרעת הדין ניתנה ואלאור קיבל את הדין ונכנס לכלא. יש לציין כי רגע כניסתו לריצוי העונש הוא אמר כי אם היה יודע שהמחבל לא נושא עליו מטען, לא היה יורה. הוא הוסיף כי היה גאה ללבוש את מדי צה"ל וקרא לבני הנוער להתגייס לצבא עם כל המוטיבציה ולשרת את העם והארץ בגאווה ובאהבה. ראוי שגם דברים אלה ילקחו במכלול השיקולים".

דבריו של אזריה לפני כניסתו לכלא (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

במכתב התייחסו בני המשפחה גם להחלטתו הקודמת של הנשיא להותיר את העונש על כנו: "כפי שכתבת בהחלטתך שלא לחון אותו - הרמטכ"ל החליט להמתיק את עונשו של אלאור אזריה בארבעה חודשים, אך בסמכותך אדוני הנשיא - ורק בסמכותך - לחון אותו לאלתר ולהביא לסיומה של הפרשה העגומה הזאת. לא בכדי לכל נושא תפקיד סמכות משלו - העובדה שהרמטכ"ל החליט להמתיק את עונשו דווקא מצדיקה הקלה נוספת מצידך ולא להיפך".

מבית הנשיא נמסר: "הבקשה התקבלה ותענה במישרין אל הפונה כמקובל. חשוב לזכור כי על פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון, אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

אך עינת גלוסר, עורכת דינו של אזריה, טוענת כי "בבקשה זו בחתימת ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת, יש כדי נסיבות מיוחדות המצדיקות עיון מחדש בבקשת החנינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר