ממשיך בקו נגד השבת

גבאי: "חוק המרכולים - תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה"

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ממשיך בקו בעד פתיחת המרכולים בשבת קודש ברחבי הארץ ואומר כי החוק החדש יתפוצץ לקואליציה בפנים • "בעד שמי שעובד בשבת יקבל את שמגיע לו", אמר (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ממשיך בקו אותו נקט בימים האחרונים בעד פתיחת המרכולים בשבת קודש ברחבי הארץ ונגד 'חוק המרכולים' שמקדמת הקואליציה ביוזמת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

בפתח ישיבת הסיעה השבועית אמר גבאי: "דוגמא נוספת לאופן שבו הממשלה שכחה את הציבור הוא חוק המרכולים. תראו מה קורה כאן - אחת אחרי השנייה קמות קהילות מקומיות ואומרות לממשלה – תנו לנו לנהל את חיינו כפי שאנחנו רוצים. אל תכפו עלינו חיים שלא מתאימים לנו".

לדבריו: "בגבעתיים יש 20 מרכולים שפתוחים מזה שנים. מישהו באמת חושב שיסגרו אותם? שהציבור יקבל את זה? אני מייצג ישראלים רבים חילוניים ומסורתיים שהולכים או לא הולכים לבית כנסת בשבת אבל השבת חשובה להם, היא יום מיוחד, אבל אנחנו יכולים לצאת מבית כנסת ובאותו יום לנסוע לים, לקנות משהו בסופר ואלה החיים שלנו ואף אחד לא רשאי להפריע להם".

"ואני מזהיר את הקואליציה", הוסיף יו"ר המחנה הציוני, "המציאות תתפוצץ לחוק המרכולים בפנים. זו תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה. החוק ישיג תגובה הפוכה ממה שאתם מצפים לה".

"אנחנו בעד שבת כיום מנוחה ויום שונה ובעד שמי שעובד בשבת יקבל את שמגיע לו בהתאם לחוק ויותר מכך", הוסיף גבאי. "אבל אנחנו גם בעד שהקהילות יחליטו אם הן רוצות מרכולים או לא. ואם הן רוצות תחבורה ציבורית בשבת או לא".

מוקדם יותר היום הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב לעיריית גבעתיים ולראש העיר רן קוניק, שלא לדון בישיבתה הקרובה, הערב, בתיקון לחוק העזר העירוני שאמור היה להתיר פתיחת חנויות בשבת.

השופט חגי ברנר הוציא צו ארעי המורה לעירייה להשיב עד מחרתיים לעתירה שהגישו נגדה חברים בקואליציה העירונית, ארגון שבת שוויון והתאחדות הסוחרים העצמאיים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי ישראל פז, נטען כי פקודת העיריות מורה על מסירת הזמנה לישיבת המועצה שתדון בתיקון חוק עזר 10 ימים לפחות לפני יום הישיבה, ואילו כאן ניסה ראש העירייה לבצע מחטף פחות מיממה ממועד קיום הדיון בוועדת הפנים של הכנסת בדיון בחוק המרכולים לקראת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית.

עוד נאמר בעתירה כי העירייה אינה יכולה לתקן במחי יד את חוק העזר העירוני ללא קיום היוועצות עם ארגוני בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, העלולים להיפגע מתיקון חוק העזר במישורים של פגיעה בזכות הקניין, בחופש העיסוק, בתחרות הוגנת, בעקרון השוויון ובזכויות יסוד נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר