לקראת 2019

אפל עובדת על איחוד אפליקציות שיתאימו לסלולר ולמחשב

על פי הדיווח, בחברה צועדים לדרך חדשה בעקבות חברת מיקרוסופט שכבר עשתה זאת בעבר. הבשורה תצא באופן רשמי ככל הנראה בכנס המפתחים של החברה בשנה הבאה (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת 'אפל' הודיעה כי היא עובדת על פרויקט שמטרתו לאחד את פיתוח האפליקציות ל-iOS ול-macOS, ועל ידי כך ליצור אפליקציות שיהיו מתאימות לכלל מכשירי אפל - האייפון האייפד ומחשבי המק. הפיתוח הזה שהוא חדש לחברת אפל נעשה בעבר על ידי מייקרוסופט שפיתחה במשך שנים אפליקציות מותאמות.

על פי הדיווחים הפרויקט החדש של אפל קיבל את שם הקוד "מרציפן". הפרויקט, כך מתברר, נחשב לאחד החשובים במפת הדרכים של אפל ל-2018, ואמור להתגבש לכדי התממשות מלאה עם ההשקה של iOS 12 ו-macOS 10.14 במהלך חודש יוני 2018 בכנס המפתחים השנתי של החברה.

חנות האפליקציות של אפל

באתר 'בלומברג', בו פורסמה הידיעה, ציינו כי עדיין לא ברור איך אפל תעשה זאת, אולם בעבר כבר ביצעה מהלך דומה, כשעברה מ- OS 9 ל-OS X.

מדובר בשינוי כיוון משמעותי מאוד מבחינתה של אפל. כיום היא דורשת מהמפתחים אפליקציות נפרדות לחלוטין עבור macOS ו-iOS, ואף מקדמת התאמה מדויקת של אפליקציות ב-AppStore לטלפונים ולטאבלטים שלה.

במידה ואכן הפרויקט יקבל צורה ויצליח, יוכלו המפתחים לתכנן ולפתח אפליקציה אחת שתפעל ותתפקד היטב עם כל סוג של ממשק – ולא משנה אם מדובר במקלדת ועכבר או משטח מגע במחשב או במסך מגע של אייפון או אייפד.

דבר אחד שעדיין לא ברור הוא, האם באפל יאחדו את חנויות האפליקציות שלהם תחת כותרת אחת, כמו שניתן למצוא אצל מיקרוסופט שמציעה להוריד את אותן אפליקציות גם למחשב וגם לסמארטפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר