תגובה חקלאית-מדינית

הפלסטינים ייצאו למבצע נטיעת עצים סמוך לביתר עילית

בתגובה די מאוחרת, אך מקורית משהו, להכרת הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל, מתכוונים הפלסטינים לצאת למבצע של נטיעת עצים בכל שטחי יהודה ושומרון - גם ליד ביתר עילית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פלסטינים בנטיעות. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

איגוד הוועדות החקלאיות ברשות הפלסטינית (UAWC), הגוף החקלאי המוביל אצל הפלסטינים, מכריז היום (שני) כי בכוונתו לארגן נטיעת עצים באלפי דונמים באזורים אסטרטגיים בשטחי C, באזורים הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, כתגובה על הכרת נשיא ארה"ב טראמפ בירושלים כבירת ישראל.

"זוהי תגובה על החלטת טראמפ - בה הכריז על ירושלים כבירת מדינת הכיבוש הישראלי, אשר לוותה בהצהרה של ממשלת הכיבוש על בניית יותר מ 14,000 יחידות דיור בירושלים", הצהירו בארגון.

עוד הוסיפו כי "התגובה המחוייבת לפשע זה היא לחזק את העמידה האיתנה הפלסטינית על הקרקע. יש לשמר את הקרקעות הנמצאות בסכנת תפיסה והחרמה. חיזוק החקלאים ונטיעות באזורים אלו, יהפכו את הקרקעות למוגנות".

על פי הצהרת הארגון, המבצע יתמקד באזורים הבאים: מזרח ירושלים, הפזורה הבדואית ליד מעלה אדומים ושטח E1, בין ירושלים ליריחו ובין ירושלים לרמאללה. גם באזור השומרון "הנמצא תחת התקפות מתנחלים", כלשונם, מתכננים הפלסטינים לנטוע בין השאר באזור הכפר קוצרא, שכזכור תושבים ממנו ערכו לאחרונה את הלינץ' כנגד טיול הבר מצווה שנערך בסמוך.

בנוסף, באזור גוש עציון יתמקד בין היתר המבצע בתקיעת "טריז חקלאי", כהגדרתם, בין ביתר עילית לירושלים ובין ביתר עילית למרכז גוש עציון.

את המימון למבצע החקלאי-מדיני מספק ארגון נורבגי בשם NPA, הנתמך גם על ידי גורמים רשמיים במפלגה הסוציאליסטית בנורבגיה, כשרק בשבוע שעבר חתמה בכירה במפלגה על העברת 20 מיליון דולר לטובת פעילותה של NPA ברשות הפלסטינית.

בתנועת רגבים אומרים בתגובה לפרסום כוונת הפלסטינים, כי "מדובר בחלק מ'תכנית שורשים' - מהלך כולל שמפעילה הרשות הפלשתינית להשתלט על עשרות אלפי דונמים בשטחי C באמצעות עיבודים חקלאיים. הרשות הפלסטינית התחילה בגישה של עוד בית, עוד דונם ועוד עז, אבל בשנים האחרונות שינתה את הגישה. תכנית שורשים שואפת להשתלט על עשרות אלפי דונמים בעיבודים חקלאיים, מתוך כוונה מוצהרת שמדובר במהלך מדיני לחלוטין. בזמן שהרשות הפלשתינית דוהרת קדימה בעזרת מימון אירופי, ממשלת ישראל והמנהל האזרחי האמון על האכיפה, ישנים בעמידה ומפקירים את השטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר