פרסום ראשון

הראשל"צ והשר שטייניץ נפגשו: "לא לדחות כינוס הוועדה"

בצל המחלוקת על זהות הדיינים הסרוגים שימונו לבתי הדין והחשש כי הדבר ימנע את הכינוס המתוכנן של הוועדה למינוי דיינים, נפגשו הראשל"צ והשר שטייניץ ודנו בנושא. כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף ויובל שטייניץ, ארכיון (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: השר יובל שטייניץ (הליכוד) הגיע היום (שני) למעונו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, נשיא בית הדין הגדול, ודן עמו לקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים שבראשותו.

הוועדה צפויה להתכנס בתאריך ט"ז שבט, אז צפויים להיבחר לפחות חמשה עשר דיינים חדשים. בימים האחרונים סיפרו חברים בוועדה כי שרת המשפטים איילת שקד מתכוונת לנסות ולדחות את מועד כינוס הוועדה, זאת בשל אי הסכמה בנוגע למועמדים.

החלוקה בין הדיינים שימונו לבתי הדין האזוריים צפויה להיות שליש חרדים ספרדים, שליש חרדים אשכנזים ושליש מרבני הציונות הדתית. כמידי ערב כינוס הוועדה, ישנה מחלוקת באשר לזהות הדיינים מהציונות הדתית, כאשר החרדים מבקשים למנוע בחירת דיינים המזוהים עם רבני 'צהר'.

כעת, לפחות שניים מהשמות שמציגים ב'הבית היהודי', הם רבנים המזוהים עם 'צהר', החרדים מסרבים לאפשר את בחירתם ולכן - לדברי גורמים בוועדה - שקד מנסה למנוע את כינוס הוועדה עד להגעה להסמכות. בשל המחלוקת על זהות הדיינים, נפגשו הראשל"צ ויו"ר הוועדה שטייניץ בכדי למנוע דחייה נוספת של כינוס הוועדה ובחירת הדיינים החדשים לבתי הדין האזוריים.

בתוך כך, בכנסת יש מי שטוען כי ה'דיל' בין יאיר לפיד ליואב בן צור - שנבחר הערב ברוב של 92 קולות לכהן כחבר בוועדה - הוא כלדהלן: 'יש עתיד' תתמוך בו לתפקיד והוא בתמורה יסיר התנגדות חרדית לאחד המועמדים המזוהים עם צהר. בש"ס הכחישו את הדברים וטענו כי לא היו דברים מעולם, וכי הסיבה שלפיד תמך בבן צור היא "הרצון שלו להראות שהוא מסתדר עם החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר