החשדות להונאה

בפשיטה על בתי החשודים: ביצים הושלכו על שוטרים

במהלך הפשיטה המשטרתית על בתי החשודים בהונאה של רשויות המדינה, השליכו קיצונים ביצים לעבר השוטרים בשעה שיצאו מאחד הבתים בו בוצעו חיפושים. כך זה נראה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הביצה והשוטר (צילום: חיים גולדברג)

במהלך הפשיטה שביצעו הבוקר שוטרים ובלשים על בתיהם של 12 החשודים בפרשת העמותה שקיבלה לכאורה כספים תוך הונאה של רשויות המדינה, השליכו תושבים חרדים בבית שמש ביצים לעבר שוטרים שיצאו מבית אחד החשודים.

כוחות המשטרה, כזכור, הגיעו כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר של בית המשפט וערכו חיפושים בבתיהם של מנהל עמותה בירושלים ו-11 חשודים נוספים. בין השאר נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות בסכומים גבוהים.

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, עם הגשת תלונה במשטרה על ידי אגף האכיפה במשרד החינוך, לפיה החל משנת 2015 קיבל מנהל עמותה הפועלת בירושלים כספים רבים בסכום העולה על מיליון ש"ח, המיועדים לצורך תשלומי מלגות חינוך לצעירים הלומדים בעמותה, תוך מרמה והונאה.

(צילום: חיים גולדברג)

הדבר התגלה במסגרת ביקורת שערך משרד החינוך בכתובת העמותה, שם נמצאו הריסות בניין - ומכך עלה כי העמותה ככל הנראה פיקטיבית. עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי מחלק ההונאה של היחידה המרכזית בחקירה סמויה, במסגרתה נאספו ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לאיתור זהותם של החשודים ועיכובם או מעצרם הבוקר.

מהחקירה עלה, כי החשוד המרכזי, בן 39 מירושלים, פתח ככל הנראה עמותה פיקטיבית שאת פרטיה העביר למשרד החינוך יחד עם פרטיהם של עשרות תלמידים מחוגי "העדה החרדית" - שכידוע לא רשומים ולא מקבלים כספים מהמדינה - כביכול הם לומדים במוסדות עמותה, זאת על מנת לקבל כספי מלגות בעבורם.

עוד עלה, כי כלל הצעירים שפרטיהם הועברו אינם נמצאים במוסד חינוכי כלשהו, כשחלקם נפלטו ממערכת החינוך וחלקם משרתים בצה"ל. חשד נוסף שנבדק, הוא שהכספים שהתקבלו ממשרד החינוך הגיעו לידיהם של חלק מהחשודים.

מדוברות המשטרה נמסר: "קבלת התלונה במשטרה, הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעיקרה הנה פגיעה ישירה במוסדות החינוך הממשלתיים ובתלמידים. במסגרתה פעלו החוקרים לאיסוף ראיות וממצאים כנגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם וקיבלו עפי החשד במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך. משטרת ישראל תפעל בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה, במטרה להגיע לחקר האמת בצורה המקצועית ביותר ולהביא החשודים לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר