דילמה: זה בסדר לבקש לא לתת מתנות לילדים שלי?

מסבתא, מהשכנים, מחברים, במסיבת יום הולדת, בחגים או סתם, כשקופצים לביקור, הילדים עלולים להיות מוצפים במתנות שתוך שבוע אף אחד לא יעיף לעברן מבט (חינוך)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
מתנות. התלהבות של שבוע מקסימום (צילום: shutterstock)

ובסוף היום, כשהחגיגה נגמרת (מסיבת יום הולדת / חגים / כל הזדמנות חגיגית אחרת), את נותרת עם ערימות על ערימות של מתנות שלילדים בוודאות ימאס מהן בתוך כמה חודשים, שבועות או אפילו ימים.

ובכן, הרשי לנו לגלות לך סוד: את לא היחידה שתהתה בינה לבין עצמה כיצד מבקשים בנימוס ממכרינו להימנע מרכישת מתנות. האם זה עניין לגיטימי לחלוטין או צעד גס? הבה נבחן את שני צדדי הדילמה לפני שנפנה למומחה נימוסים לגזר הדין הסופי.

כן, את יכולה בהחלט לבקש מאנשים לא להביא לך - או לילדייך - מתנות.

תכלס, את לא באמת צריכה עוד נר מבושם, והילד שלך לא צריך עוד כמה שטויות למלא בהן את המגירה, והאם עצם העובדה שאת מבקשת את נוכחותם של חברייך ובני משפחתך אינה בעצם המשמעות האמיתית של האירוע?

לא רק שרוב האנשים יחושו הקלה כיוון שהם לא צריכים להתמודד עם הסיוט שבבחירת מתנה, אלא שגם נטל ההדדיות שיכול להיות קשה לאלה שאין להם את האמצעים על מנת להשוות את עצמם לנדיבותם של אחרים - נמנע ממך.

מוטב לשמור על דברים בצורה פשוטה ופשוט לומר תודה, אבל לא, אין צורך. בואו ככה, כמו שאתם.

לא, לבקש לא לתת מתנות זה חוצפה וחוסר התחשבות.

יש הגורסים שאירועים וחגים = מתנות. ואם את מודאגת מעומס חפצים בבית, פשוט בקשי מהחברים ובני המשפחה להגביל את מספר המתנות שהם נותנים.

למעשה, לא רק את נוכחת כאן בסיפור. לבקש מאנשים להימנע מרכישת מתנות זה לגזול מהם את השמחה שבנתינה. ובכלל, כשאת מבקשת לא להביא מתנות, הרי את יודעת שמישהו (אהמ, דודה מרים) יתעלם מהבקשה שלך ויגרום לכל שאר הבאים להרגיש לא נעים. בואי, מתנות מדודה מרים הן לא נטל כזה כבד. רק חייכי בנימוס ואמרי תודה.

חוות דעת של מומחה

מיקה מאייר, מייסדת אתיקת בומונט, אומרת: "זה בהחלט בסדר לומר בנימוס לחברים ולמשפחה שלך שאת מעדיפה לא לקבל מתנות עבורך או עבור ילדייך לאירוע מסוים, לא משנה מה הסיבה שעומדת מאחורי זה".

ראשית, העיתוי חשוב. עדכנו את רשימת הבאים לא לרכוש מתנות זמן מספיק מראש, שלא ישקיעו מחשבה וירכשו מתנות לשווא. ולא פחות חשוב - כיצד. "אני ממליצה להסביר את הבקשה וכמובן להראות להם שאת אסירת תודה על ההתחשבות שלהם במילוי בקשתך" אומרת מאייר.

צריכה קצת עזרה עם ניסוח הבקשה? הנה מה שמאייר הייתה אומרת: "זה כל כך נחמד שאת רוצה להביא מתנות לילדים ואני באמת אסירת תודה על כך, אך השנה החלטנו ללמד את הקטנים שלנו את המשמעות האמיתית של יום ההולדת / החגים [מחקי את המיותר] ופחות להתמקד במתנות". בהצלחה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית