מחוץ לרשימה

מתח בממלכה: האם רק טראמפ לא יוזמן לחתונת הנסיך?

בעוד נשיא ארה"ב הנוכחי טראמפ אינו אהוד כלל על הנסיך הארי וארוסתו, ולכן לא יוזמן לחתונתם, את הנשיא הקודם אובמה הם דווקא מחבבים - אך נוכחתו עלולה להעמיק את הקרע בין ארה"ב לממשלה בראשות מיי (מעניין)

הזוג המלכותי (צילום: מתוך בית המלוכה בפייסבוק)

עיתון ה'סאן' הבריטי מדווח, כי בכירים בממשלה מנסים לשכנע את הנסיך הארי שלא להזמין לחתונתו את נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ואשתו מישל, כדי להימנע מהחמרת המשבר עם הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ.

לפי הפרסום בצהובון הנפוץ, הזוג המלכותי, הארי ומייגן מרקל, הספיק להודיע על כוונתו כן להזמין את הזוג אובמה לחתונה ב-19 במאי, אך בלשכת ראש הממשלה תרזה מיי ובמשרד החוץ קיים חשש עמוק מכך שאם אובמה יוזמן לחתונה מלכותית וטראמפ לא – הדבר יעמיק את המשבר בין המדינות עד כדי שלא יתאפשר למיי לנהל אפילו יחסים בסיסיים עם נשיא ארה"ב.

כזכור, המתיחות בין בריטניה לארצות הברית החלה לאחר שראש הממשלה הבריטית ביקרה את טראמפ על ששיתף סרטונים אנטי-מוסלמיים של מפלגת ימין קיצוני בריטית בטוויטר שלו, והעצימה בעקבות גינוייה של מיי את החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל.

סדרת התקריות בין המנהיגים הפכה למשבר רציני, כשטראמפ הגיב בדחיית ביקורו המתוכנן בממלכה למועד בלתי ידוע.

במקביל, הנסיך הארי נהנה מיחסים קרובים עם בני הזוג אובמה מאז שבילה עמם במשחקי אינוויקטוס, טורניר בינלאומי פרא-אולימפי ליוצאי צבא שייסד הנסיך ב- ה-33. זאת ועוד, הנסיכה לעתיד מייגן מרקל תקפה בחשבון הטוויטר שלה את טראמפ בעת שזה התמודד לנשיאות ארה"ב.

מקור בכיר בממשל הבריטי צוטט בסאן: "הארי הבהיר שהוא רוצה את בני הזוג אובמה בחתונתו, כך שהדבר גורם לדאגה רבה. טראמפ עלול להגיב בצורה רעה אם הזוג אובמה יגיעו לחתונה מלכותית לפני שהייתה לו הזדמנות לפגוש את המלכה. הדיונים מתנהלים כרגע והשרים יצטרכו בסוף להחליט. אם ראש הממשלה תקבל החלטה, הארי יצטרך לבלוע את הגלולה ולקבל אותה".

יצויין, כי לממשלה יש תפקיד מייעץ בלבד בארגון החתונה המלכותית, ורשימת המוזמנים לא מתגבשת במשרד התרבות – שאחראי על אירועים לאומיים אחרים כמו הלוויות ממלכתיות - אלא בארמון בקינגהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר