פרשת העמותה החשודה

קיצונים הפריעו למעצר חשוד בהונאה והונסו עם גז מדמיע • צפו

חרדים קיצונים דחפו עצמם על השוטרים, כשאלו הגיעו לעצור בבית שמש את אחד מ-12 החשודים בהונאת כספי מדינה באמצעות עמותה פיקטיבית. הגז מדמיע הבריח אותם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג / וואלה! NEWS)

במהלך מעצר שביצעה המשטרה אתמול (שני) בבית שמש, של אחד מ-12 חשודים בהונאה של כספי המדינה בידי עמותה חרדית, ניסו חרדים קיצונים להפריע לשוטרים במילוי תפקידם.

בתיעוד שפורסם ב-וואלה! NEWS, נראים השוטרים בכניסה לביתו של אחד החשודים בעיר כשהם נתקלים בהתנגדות של תושבים מהאזור. חלקם נדחפו עליהם וחלקם השליכו עליהם ביצים. בשלב מסוים נאלצו השוטרים להתיז גז מדמיע לעבר המתפרעים כדי להצליח לגבור עליהם, ואלו כן ברחו.

כזכור, על פי החשד, מנהל העמותה (39) תושב ירושלים פתח עמותה פיקטיבית, שאת פרטיה העביר למשרד החינוך יחד עם פרטיהם של כ-150 תלמידים, כביכול הם לומדים במוסד חינוכי שאותה הפעילה העמותה, וכך הוצאו ממשרד החינוך כספי מלגות עבורם.

השוטרים עם הביצים שיודו על ראשם (צילום: חיים גולדברג)

החשד הוא למעשי מרמה והונאה בסכום המוערך היותר ממיליון ש"ח, התעורר בעת ביקורת שקיים משרד החינוך בכתובת העמותה. לתדהמת אנשי המשרד, במקום נמצאו הריסות בניין.

הם הגישו תלונה למשטרה, וחוקרי מחלק ההונאה של היחידה המרכזית פתחו בחקירה סמויה, בה נאספו ממצאים וראיות נוספים תוך שימוש שהובילו לאיתור החשודים. עוד עלה, כי כלל הצעירים שפרטיהם הועברו אינם נמצאים במוסד חינוכי כלשהו, כשחלקם נפלטו ממערכת החינוך וחלקם משרתים בצה"ל. חשד נוסף שנבדק, הוא שהכספים שהתקבלו ממשרד החינוך הגיעו לידיהם של חלק מהחשודים.

אתמול בבוקר החשודים כאמור נעצרו או עוכבו לחקירה, כשלאחר מכן חלקם הובאו לדיונים בהארכת מעצרם, ואחרים שוחררו בתנאים מגבילים.

בהארכת המעצר אמר שופט בית המשפט השלום בירושלים שאול גבאי ריכטר, כי מדובר בחשדות לביסוסה של שיטת מרמה כלפי קופת המדינה: "ככל הנראה מדובר בסכומים גדולים, אך אני נוקט לשון זהירה".

עיקר העבירות המדוברות הן: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר