מחוברים ליהדות

ברית מילה, הנתונים: כמה מלים את בניהם?

כמעט כל ההורים מלים את בניהם, אולם בקרב הדור הצעיר הקשר ליהדות חזק יותר - כך עולה מסקר מעמיק שנערך בקרב 501 הורים. וכמה מהמוהלים שומרים על קשר? (יהדות, בארץ)

ברית מילה. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בסקר מקצועי שנערך עבור הרבנות הראשית, ובו השתתפו 501 מרואיינים שבחמש השנים האחרונות נולד להם בן זכר, השיבו 98% מהנשאלים כי ערכו ברית מילה לבנם; 86% מתוכם אמרו כי כלל לא התלבטו בנושא והיה ברור להם כי ימולו את בנם. בקרב הורים צעירים (עד גיל 30), 96% מהנשאלים אמרו כי לא היה להם שום ספק שימולו את בנם - כך עולה מנתונים שפורסמו בכנס של הרבנות למוהלים.

63% מהנשאלים אמרו כי הזמינו לברית המילה מוהל מומחה או מוסמך מטעם הרבנות, 30% בחרו להזמין רופא, אולם הקפידו כי יהיה גם מוסמך כמוהל. 6% מהנשאלים בחרו ברופא נטול הסמכה, ואחוז אחד מהנשאלים בחרו במוהל שלא מוכר על ידי הרבנות.

בשאלת שביעות הרצון מהמוהל, 83% מהנשאלים אמרו כי יבחרו במוהל שערך לבנם ברית - גם לילד הבא, 17% אמרו כי יעדיפו לבחור מוהל אחר. וכיצד נבחר המוהל הראשון? הסיבות המובילות הן המלצות מבני משפחה (48%) ומחברים (45%), ניסיון קודם משמעותי גם הוא (27%), וגם חיפוש באינטרנט מסייע (10%) - בעיקר בקרב הורים שאינם דתיים.

58% מההורים סיפרו כי המוהל יצר קשר טלפוני וגם ערך ביקור בית לאחר הברית, ב-7% מהמקרים הסתפק המוהל בקשר טלפוני ותמונות להתרשמות, ב-19% יצר המוהל קשר טלפוני כדי לוודא שהכל תקין, וב-17% מהמקרים לא נוצר קשר לאחר הברית.

האם יש סיבוכים בברית? הכנסת דנה בנושא (באדיבות המצלם)

מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, אמר: "נמשיך לפקח על עבודת הקודש ולתת למוהלים כלים נוספים שיסייעו להם בעבודתם". הרב משה מורסיאנו, מנהל מחלקת בריתות ברבנות, מסר כי "ההורים מבינים את חשיבותה של פיקוח הוועדה על המוהלים ואת הערך הגבוה והאמינות שהמוהל המוסמך מביא איתו מעבר למקצועיות ההלכתית והרפואית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר