הסלמה?

צה"ל: המצב ברצועה זהה למצב שלפני מבצע צוק איתן

בישיבת הקבינט הוסכם שגם אם ישראל לא אחראית לכל הבעיות ברצועה, היא עלולה להיות זו שתשלם את המחיר באם משהו יגרום לאיבוד שליטה איזורי (חדשות)

תקיפת צה"ל בעזה (צילום: פלאש 90)

הערב (שלישי) דווח ב"החדשות" כי בכירים במערכת הבטחון התריעו בפני ראש הממשלה ושרי הקבינט מפני סבב מלחמה נוסף ברצועת עזה, את הדברים מסרו אנשי הביטחון בישיבת קבינט שהתקיימה ביום ראשון, לדבריהם האירועים האחרונים ברצועה מזכירים מאוד את התקופה שלפני מבצע "צוק איתן".

ניתוח המצב ברצועה שהוצג לשרים מצביע על כך שהמצב ברצועת עזה נפיץ במיוחד, כך שלמרות שחמאס אינו מעוניין במלחמה, אירועים שונים עלולים להוביל אותו לשם.

הערכה זו נסמכת על השילוב שבין המשבר ההומניטרי בעזה, הנובע מקריסת מערכות הביוב והמים ומזרימת חשמל יומית למשך כארבע שעות בלבד. זאת, לצד שיעור אבטלה גבוה במיוחד ואי העברת תשלומי המשכורות לפקידים זה כמה חודשים.

דבר נוסף שעלול לגרור את האיזור להסלמה היא האכזבה של הציבור בעזה שציפה להסכם הפיוס בין חמאס לרשות הפלסטינית, אך זה לא מצליח להתרומם. מלבד זאת, גם הזרמת הכספים מקטר נעצרה.

גם ההסלמה שהתרחשה ברצועה מאז הכיר הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל, והצורך של חמאס להפגין נחישות נגד ההכרזה נלקחה בחשבון.

אמנם ארגון החמאס פועל נגד הפלגים הסוררים שיורים את הרקטות לעבר ישראל, אך מי שנפגע הוא הארגון עצמו בשל העובדה שישראל רואה בו כאחראי הבלעדי לכל מה שמתרחש ברצועת עזה.

דנה ויס, פרשנית "החדשות" אמרה כי היכולת הטכנולוגית והמודיעינית של צה"ל, שמצליח לאתר מנהרות התקפיות בתוך שטח ישראל ולהשמיד אותן, היא אבן בוחן נוסף שבגללו מעריכים הבכירים שחמאס עלול להפנות את תסכולו מעבר לשטח הרצועה ולתקוף את ישראל.

בדיון העלו שרי הקבינט פתרונות שלדעתם עשויים למנוע הסלמה נוספת ברצועה, בין היתר הוצע כי ישראל תתיר הוצאת פועלים לעבודה ביישובים בעוטף עזה, אך הצעה זו נפסלה על ידי השב"כ שהביע התנגדות לתכנית זו. תכנית נוספת שעלתה עסקה בהזרמת סחורות ופתרונות נוספים לטווח ארוך כמו נמל על אי מבודד. ראש הממשלה הנחה את ראש המועצה לביטחון לאומי לגבש מתווה רצוי ולהציג אותו לקבינט בתוך שלושה שבועות.

בין כל חברי הקבינט נרשמה הסכמה על כך שהמצב ברצועה קשה וגם אם ישראל לא אחראית לכל הבעיות היא עלולה להיות זו שתשלם את המחיר באם משהו יגרום לאיבוד שליטה איזורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר