הוכחה לשמועות

עקבות אנתרקס נמצאו בגוף החייל הקוריאני

הוכחה נוספת לטענות היפניות כי בצפון קוריאה עורכים ניסויים באנתרקס שיורכב על ראשי טילים. בגוף חייל שערק מצפון קוריאה נמצאו עקבות נוגדנים של חיידק האנתרקס (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האם זה החייל בגופו נמצא האנתרקס (צילום: מצלמות האבטחה של האו"ם)

הוכחה לרצינות הכוונות של מנהיגה הקיצוני של צפון קוריאני קיבלו בעולם בצורה של עקבות נוגדני אנתרקס שהתגלו במערכת החיסונית של חייל צפון קוריאני שערק במהלך השנה האחרונה לדרום קוריאה. כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת "פוקס ניוז" בהתבסס על דיווח מהטלוויזיה הדרום קוריאנית.

על פי הדיווח, שמקורו בסוכנות הידיעות הבינלאומית UPI שציטטה את ערוץ A הדרום קוריאני, החייל העריק נחשף לחיידקי אנתרקס או קיבל חיסון נגד המחלה הזיהומית החריפה שלה הוא גורם. בכל אופן, נטען בדיווח כי הנוגדנים נוצרו במערכת החיסונית של החייל עוד לפני עריקתו. הנוגדנים מלמדים כי הצפון קוריאנים אכן נערכים באופן רציני לשימוש באנתרקס כנשק נגד המערב ולכן מחסנים את חייליהם.

זאת בהתאמה לדיווחים, בשבוע שעבר בתקשורת היפנית על כוונת הקוריאנים לעשות שימוש בראשי אנתרקס על טילים בליסטיים. זאת כדי לעשות ניסויים ולבדוק את השרידות של האנתרקס בגבוה העצום אליו מגיעים הטילים הבליסטיים.

ערוץ A דיווח כי המידע נמסר לו מגורם דרום קוריאני רשמי שביקש להישאר אנונימי. שמו של החייל והתאריך שבו הוא ערק לא נמסרו.

ההערכות הן שמדובר בחייל בן ה-24 או צ'ונג סונג, שנפצע קשה לאחר שנורה בכל גופו בחודש שעבר בעת שערק מצפון קוריאה באזור החיץ בגבול עם השכנה מדרום. כוחות באזור החיץ זחלו לעברו וחילצו אותו, והצבא האמריקני הטיס אותו לטיפול. לאחר מכן התברר כי החיילים מצבא צפון קוריאה ירו לעברו 40 כדורים.

הבריחה והירי על החייל

במשך ימים ניסה הצוות הרפואי להוציא מגופו של או רסיסים של ארבעה כדורים לפחות שפגעו בו, לבצע תפרים באיברים שנפגעו ולשקם את מצבו הבריאותי שלא היה קשור בירי – בין השאר צהבת B והטפילים שהיו בגופו, כולל תולעים באורך חריג במיוחד של 27 ס"מ.

אפשרות נוספת היא שמדובר בחייל שערק בשבוע שעבר, וניצל את הערפל הכבד כדי לרוץ באזור המפורז, בין המוקשים, ולחצות את הגבול לעבר דרום קוריאה מבלי שנפגע.

לפי דיווחים קודמים, צפון קוריאה מחזיקה בידיה מצבור של בין 5,000-2,500 טונות של נשק כימי ומסוכנת לייצר חומרים ביולוגיים מסוכנים כמו אנתרקס. לפני כשבוע וחצי פורסמה האסטרטגיה הביטחונית החדשה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שבה נטען כי צפון קוריאה נמצאת במרוץ של ייצור נשק כימי וביולוגי שניתן יהיה לשאת על טילים. "מדינה שמרעיבה את אזרחיה מבזבזת מאות מיליוני דולרים על נשק גרעיני, כימי או ביולוגי, שיכול לאיים על ארה"ב", נכתב בדו"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר