מעקב 'כיכר השבת'

פגישת ראשי הסיעות: התקדמות בגיבוש חוק הגיוס החדש

ראשי הסיעות החרדיות - ליצמן, גפני, פרוש ודרעי התכנסו לדיון עם אריאל אטיאס ועו"ד יצחק מירון לגיבוש חוק הגיוס החדש • החשש: ליברמן יפיל את הממשלה בשלב קריטי כדי לצבור אהדה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן, גפני ואטיאס בפגישתם, אמש (צילום: כיכר השבת)

בזה אחר זה נכנסו אמש (שלישי) ראשי הסיעות החרדיות, משה גפני, יעקב ליצמן, מאיר פרוש והשר לשעבר אריאל אטיאס לחדרו של גפני הסמוך לוועדת הכספים בכדי לדון יחד עם עו"ד יצחק מירון על חוק הגיוס החדש אותו הם צריכים להעביר בחודשים הקרובים. לקראת סיום הפגישה נכנס אל החדר גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

במהלך הישיבה העלו הצדדים אופציות שונות כיצד ניתן להתמודד עם משבר חוק הגיוס שנפסל על ידי בג"ץ, אך עד כה הבכירים לא הצליחו להגיע להסכמות אך עם זאת ניתן לומר כי הייתה התקדמות.

במרכז הישיבה דנו הצדדים כיצד יצליחו להעביר חוק שיהיה מקובל על כל חברי הקואליציה כשהדגש על שר הביטחון אביגדור ליברמן, שלבסוף הוא זה שצריך לעמוד מאחורי הצעת החוק, מתוקף תפקידו.

אחד החששות של החרדים הוא מפני מצב בו יגיעו להסכמה ובשלב קריטי ליברמן יפיל את הממשלה בכדי למנוע את אישור חוק הגיוס במטרה לחזק את מעמדו בציבור החילוני מול יאיר לפיד.

כמו כן, כובד המשקל מרוכז לפן המשפטי, בשש שנים הקרובות נשיאת העליון היא אסתר חיות, השופטת שפסלה את החוק האחרון, כך שהיא מכירה את הנושא היטב ולא תאפשר "משחק" בלשון החוק אלא תדרוש שינוי משמעותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר