מגע עם סוכן חוץ

הורשע היהודי שהתאסלם וניסה להצטרף לדאע"ש

ולנטין מזלבסקי, יהודי שהתאסלם לפני 17 שנה, נעצר בעבר בדרכו לצאת לטורקיה ולהצטרף לדאע"ש. היום הוא הורשע בשורת עבירות חמורות, בהן מגע עם סוכן חוץ (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ולנטין מזלבסקי בבית המשפט, היום (צילומים: שמיר אלבז, ynet)

בבית המשפט המחוזי בנצרת הורשע היום (רביעי) ולנטין מזלבסקי מהיישוב שבלי-אום אל-גנם בצפון, בעקבות ניסיון הצטרפותו לארגון דאע"ש בסוריה.

מזלבסקי, יהודי שעלה לישראל מבלארוס בשנת 1996 והתאסלם כבר בשנת 2000, נעצר כזכור לפני כשנה על ידי השב"כ, שחשף את ההכנות וההתכתבויות שלו עם גורמי 'המדינה האסלאמית' במדינות ערב.

העבירות בגינן הוא הורשע היום, הן מגע עם סוכן חוץ, ניסיון יציאה למדינת אויב ושיבוש מהלכי משפט.

אמו, שהגיע עם ילדיו לבית המשפט, אמרה: "אני מאוד מופתעת. זה הבן היחיד שיש לי. קשה לי להתמודד בחיים בלעדיו. אני מקווה שהוא לא יקבל עונש קשה כי אני רוצה אותו בבית. קשה לי לראות את אשתו והנכדים שלי בלי אבא. הם רוצים אותו לידם".

מכתב האישום, שהתקבל כאמור על ידי השופטים, עולה כי במהלך השנה שעברה השתמש מזלבסקי בקבוצה באפליקציית המסרים טלגרם, בה חברים תומכי ופעילי דאע"ש ממוצא רוסי, ושם הוא הביע את רצונו להצטרף לארגון.

בעקבות כך, הנחה אותו פעיל דאע"ש להגיע לטורקיה ולעדכן אותו, כדי שיוכל לסייע לו לעבור את הגבול לסוריה. הפעיל רכש עבור מזלבסקי כרטיס טיסה בכיוון אחד לטורקיה.

כעשרה ימים לאחר מכן יצר מזלבסקי קשר עם אדם מוסלמי ממוצא צ'צ'ני, שהנחה אותו למחוק מהטלפון הנייד שלו התכתבויות ותכנים הקשורים לדאע"ש, במטרה להסוות את כוונתו להצטרף לארגון הרצחני.

הפעילות לא נעלמה מעיני מערכת הביטחון, שביולי 2016 זימנה את מזלבסקי לתחקור שבמהלכו הובהר לו כי 'המדינה האסלאמית' היא ארגון בלתי חוקי. אבל בסביבות אוקטובר 2016 הוא החליט לנסות שוב לצאת לסוריה. באמצעות אפליקציית "זילו" הוא יצר קשר עם אדם שמכונה "אבו עבדאללה", שפרסם כי בכוונתו להתגייס לארגון ולהילחם בשורותיו, וחודש לאחר מכן עמד בקשר עם אדם המכונה "אבו רכאן", שהציג עצמו כפעיל דאע"ש בסיני. זמן מה לאחר מכן נעצר מזלבסקי.

יצויין, כי עוד טרם מעצרו גילה מזלבסקי עניין גובר והולך בדאע"ש. הוא נהג לצפות תכופות בסרטונים, שירים ודרשות של הארגון, והצטרף לקבוצות שונות ברשתות החברתיות, שבאמצעותן עמד בקשר עם פעילי ותומכי דאע"ש בישראל ובעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר