סערה בצלחת חומוס

"לילה ישראלי": הציוץ שהסעיר את הרשת האמריקאית

אחרי שנשיא ארה"ב הכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל, הגיע הזמן שהאמריקאים יכירו גם בחומוס כמאכל ישראלי. אלא שגם לזה יש מתנגדים שאפילו מכנים את זה כרצח עם תרבותי (מעניין)

הציוץ שחולל את הסערה (צילום: שאטרסטוק)

הטוויטר מזוהה בעיקר כרשת חברתית לניגוחים פוליטיים בעיקר, אבל לאחרונה התחולל קרב ענק שלא קשור בשום צורה לפוליטיקה, או שבעצם כן...

לאחר ההכרה של טראמפ בירושלים כבירתה של מדינת ישראל התחולל קרב אמריקאי נוסף בו הואשמה מדינת ישראל ב"ג'נוסייד (רצח עם) תרבותי" זאת לאחר שהשפית האמריקאית רייצ'ל ריי, פרסמה תמונה של ארוחה ישראלית שהורכבה בין היתר מצלחת חומוס מגרה במיוחד וכתבה עליו "לילה ישראלי"

הציוץ הנ"ל זכה לאלפי לייקים וריטווטים, אך גרר אחריו שורת ציוצים זועמים על כך שהשפית הידועה העיזה לקרוא לחומוס מאכל ישראלי

ג'יימס זוגבי, מייסד המכון הערבי-אמריקאי, פרסם את הציוץ של ריי וכתב כי "מדובר ברצח תרבותי. זה לא אוכל ישראלי. זה ערבי (לבנוני, פלסטיני, סורי, ירדני). ראשית, הישראלים משתלטים את הקרקע ומנקים אותה מבחינה אתנית. עכשיו הם לוקחים את האוכל והתרבות שלהם טוענים שזה גם שלהם. בושה".

צילום מסך מתוך טוויטר

ברט סטפנס, בעל טור בניו יורק טיימס ועורך ראשי לשעבר של הג'רוזלם פוסט, צייץ כתגובה "בבקשה, תגיד לי שזה ציוץ שנכתב בצחוק", כתב. לדבריו " כאשר הערבים משתמשים בטכנולוגיה הישראלית, זה גם רצח עם תרבותי? האם אתה משתמש בהודעות מיידיות? בווייז? אם כן, בבקשה תפסיק".

הציוץ של זוגבי לא איחר לבוא והוא השיב שהמקרה יהיה דומה רק אם ישתמש בווייז ואז יטען שזה לבנוני. אביו של זוגבי היה מהגר לבנוני לארה"ב. "זאת לא בדיחה. מדובר בהיסטוריה של מאבק תרבותי ומכוון שיטתי למחוק את ההיסטוריה והתרבות הפלסטינית", טען, "שלום אפשרי, אבל לא במונחים האלה".

בתגובה השיב סטפנס כי החומוס נזכר לראשונה במאה ה -13. "אולי הרמב"ם המציא את זה" תהה סטפנס "למה לא פשוט ליהנות מזה במקום להכריז על רצח תרבותי ולעשות מעצמך צחוק".

אז זה כן פוליטי או לא?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר