"פגיעה בהליך הפלילי"

מנדלבליט: יש לדחות דיונים בתביעת נפתלי

היועץ המשפטי לממשלה ביקש לדחות את הדיונים בתביעת הדיבה שהגיש מני נפתלי נגד כמה ממקורבי נתניהו בטענה כי הדיונים ייפגעו בהליך הפלילי בנושא תיק המעונות (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מני נפתלי עם עורך דינו בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פנה לבית משפט השלום בהרצליה וביקש לדחות את המשך הדיונים בתביעת הדיבה שמנהל אב הבית לשעבר במעון רה"מ נגד מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "המשך הדיונים בתביעה של מני נפתלי מעלה חשש לפגיעה בהליך הפלילי", מזהיר היועץ.

על פי הדיווח ב-ynet, מנדלבליט מבקש מבית המשפט לדחות ב-10 ימים את הדיונים בתביעה של נפתלי, בין היתר נגד דובר משפחת נתניהו לשעבר ניר חפץ, עו"ד דוד שמרון ופרקליטה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן. הסיבה: היועמ"ש טוען כי ישנו חשש לפגיעה בהליך הפלילי המתנהל נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ונגד סמנכ"ל משרד רה"מ לשעבר עזרא סיידוף בתיק המעונות.

היועמ"ש מבקש לקבל לידיו את כתבי הטענות ופרוטוקולים של הדיונים לעיונו כדי שיוכל לגבש עמדתו בדבר אפשרות שיגיש בקשה נוספת לעיכוב ההליכים בתיק. בתיק אמורים להתקיים שני דיונים ב-10 הימים הקרובים.

"קיימת זיקה הדוקה בין העובדות נשוא החקירה הפלילית לבין העובדות העולות מכתב התביעה (של נפתלי)", נכתב בבקשה. "ניתן לראות שישנה חפיפה בין הנושאים בנבחנו במסגרת החקירה הפלילית לאלו שעולים במסגרת כתב התביעה וכי התביעה מתייחסת להתנהלות במעון הרשמי בתקופה הרלוונטית לחקירה הפלילית".

בבקשה מצוין גם כי חלק מהנתבעים בתביעה של נפתלי צפויים להיות עדים מטעם המדינה בתיק נגד הגברת נתניהו ונגד סיידוף, שזומנו לשימוע לפני הגשת כתב אישום ככל הנראה בסעיף מרמה בנסיבות מחמירות.

"לא מן הנמנע כי חלק מהעדים בהליך האזרחי יידרש למתן עדות גם בהליך הפלילי, כדוגמת סיידוף", נכתב בבקשה לאחר שסיידוף כבר העיד השבוע בתיק האזרחי של נפתלי. "שמיעת עדותם של גורמים אלה בהליך האזרחי, כשהם צפויים בעתיד להיות עדים בהליך הפלילי, מקימה חשש לפגיעה ממשית בהליך הפלילי".

בבקשה מצוין גם כי עו"ד יוסי כהן, שנתבע על-ידי נפתלי ומשמש כעורך דינה של שרה נתניהו בהליך הפלילי קיבל לידיו העתק של חומרי החקירה בתיק הפלילי לצורך השימוע שעתיד להיערך בקרוב בעניינה של רעיית ראש הממשלה. "נתון זה מחדד עוד יותר את החשש לפגיעה הממשית בהליך הפלילי שעליו עמדנו", נכתב בבקשה.

כזכור, ביום שלישי התקיים דיון ארוך בשלב ההוכחות בתביעת הדיבה שהגיש נפתלי. אב הבית לשעבר השיב בדיון לשאלותיו של עו"ד יוסי כהן, שאותו תבע נפתלי על הוצאת לשון הרע. במהלך הדיון טען נפתלי כי נאלץ לזייף הזמנות ממסעדת יוקרה נוכח דרישתה של שרה נתניהו לעשות כן, ולאחר מכן סיידוף אישר את המהלך, אולם סיידוף הכחיש את הדברים.

כהן ניסה לקעקע את אמינותו של נפתלי ושאל אותו על דירת עמידר שבה הוא מתגורר, על לימודיו, על תביעה שהגיש נוכח נכות שבה הוא לוקה ועל טופס שמילא בעת קבלתו לעבודה במעון ראש הממשלה.

את התביעה הגיש נפתלי בפברואר 2015 על סך חצי מיליון שקל נגד מקורבים ויועצים של נתניהו: מנהל קמפיין הליכוד בבחירות ניר חפץ; עו"ד דוד שמרון המייצג את בני הזוג נתניהו; היועצים שהגנו בכלי התקשורת על נתניהו מפני דו"ח המבקר - עו"ד יעקב בורובסקי, שלומית אשבול ועו"ד יוסי כהן. הוא טען כי הטילו עליו אחריות בגין הגידול בהוצאות בית ראש הממשלה, וזהו "סיכול ממוקד". לדברי נפתלי, לא הייתה לו "כל השפעה על גובה ההוצאות".

נפתלי עומד בימים אלו בראש המפגינים כנגד נתניהו בטענות שחיתות ונחשב לאחד מראשי המאבק בנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר