נסיעה מרגשת

מוישי הולצברג הוזמן לטוס עם נתניהו להודו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים את הבטחתו והזמין את הילד בן ה-11 לנסוע לראשונה מאז האסון שפקד אותו לביקור בהודו. אל מוישי יצטרף גם סבו הרב שמעון רוזנברג (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח לע"מ)

תשע שנים אחרי מתקפת הטרור במומבאי שבהודו, ישוב לראשונה הילד מוישי הולצברג לבית חב"ד שבו נרצחו הוריו, גבריאל ורבקה הי"ד. מי שילווה את מוישי היתום בן ה־11 הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחד עם הסב, הרב שמעון רוזנברג שמגדל אותו מאז האסון.

מתקפת הטרור במומבאי החלה ב־26 בנובמבר 2008, נמשכה ארבעה ימים וכוונה נגד כמה יעדים בעיר. אחד היעדים שהותקפו על ידי המחבלים היה בית חב"ד בעיר, שם נרצחו שישה בני אדם, ובהם מנהלי הבית והוריו של מוישי, גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד. מוישי, שהיה אז בן שנתיים, ניצל בזכות המטפלת ההודית שלו סנדרה, שמילטה אותו מהמקום וממשיכה ללוות אותו עד היום כשהיא מתגוררת בישראל.

לפני כחצי שנה נפגש מוישי עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בביקורו ההיסטורי בישראל. מוישי בירך אז את האורח וסיפר לו: "גדלתי במומבאי, זה היה הבית שלי, ואני חולם לבקר שם. כשאגדל אגור שם ואהיה המנהל של בית חב"ד שלנו. בעזרת השם זה יהיה הבית שלי. בית של טוב. מר מודי, אני אוהב אותך ואת העם שלך". מודי מצידו הזמין את מוישי לביקור ונתניהו הבטיח למוישי "אתה תבוא איתי למומבאי".

מוישי פוגש את מודי בישראל

ב־14 בינואר אמור נתניהו לצאת לביקור ממלכתי בהודו, וכפי שהבטיח - הוא ייקח את מוישי איתו. הסב, הרב רוזנברג, אישר אמש כי הוא ומוישי קיבלו את ההזמנה והוסיף: "מוישי מתרגש מאוד לקראת החזרה לבית חב"ד". במהלך הנסיעה להודו, שתימשך חמישה ימים, יבקרו נתניהו ורעייתו שרה גם בטאג' מאהל ובכפר הולדתו של ראש הממשלה ההודי במדינת גוג'ראט.

מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם מבקר השבוע בהודו כדי להכין את ביקורו של נתניהו. לקראת הביקור אישר אגף אסיה לרכוש את הרכב הנייד להתפלת מים שממנו שתו נתניהו ומודי מים במהלך ביקורם בחוף בחדרה, הרכב ישמש כמתנה למודי.

בירושלים התאכזבו מהודו בשבוע שעבר כאשר זו הצביעה נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל בהצבעה שהיתה בעצרת האו"ם ביום חמישי שעבר, למרות שבאחרונה שינתה לטובה את דפוס ההצבעה האוטומטי שלה נגד ישראל. בירושלים מעריכים שהדבר נבע מלחץ ערבי ומהפגנות של מוסלמים שהיו בהודו בעקבות הצהרת טראמפ. יש לציין, כי בכל מקרה להחלטה לא הייתה שום משמעות מעשית.

מודי והמתנה, קובי גדעון, לע"מ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר